خبرگزاری بسیج: مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک گفت: ابراز محبتهای کم نظیر مردم به شهید حججی را می توان در اقامه نماز شب های آن شهید خدایی جستجو کرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۱۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج؛ حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان قرچک   در هیئت عاشقان ثارالله این شهرستان به مناسبت شام شهادت امام محمد تقی(ع) با بیان اینکه آن حضرت در سن 8سالگی به امامت منصوب شدند، گفت: در جایی که تصور پیامبری حضرت عیسی(ع) و یحیی(ع) برای امت سخت بود، امام جواد(ع) به عنوان جوانترین امام در سن کودکی به مدت 17سال بر مردم امامت کردند و درک این موضوع برای آن امت قابل تصور شد.

وی با بیان اینکه اگر خدا بخواهد حتی یک کودک هم می تواند امام یک امت باشد، ادامه داد: ملت به روش های متعدد آن امام معصوم را مورد آزمایش خود قرار دادند تا به صحت امامت ایشان پی ببرند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج قرچک با اشاره به اینکه یکی از القاب جوادالائمه(ع)، باب الحوائج است، اظهار داشت: شیعیان برای هر موضوعی به یک امامان متوسل می شوند.

وی با ابراز اینکه حضرت موسی بن جعفر(ع) باب الحوائج مشکلات است، ادامه داد: حضرت امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) نیز در باب علم معرفی شده اند، همچنین مؤمنین در باب معنویت به علی(ع) اقتدا می کنند؛ اما امام جواد(ع) هم در حوزه رزق و روزی، باب الحوائج معرفی شده اند.

حجت الاسلام عبدالله پور با یادآوری روایتی از آن معصوم(ع) گفت: 3 خصلت در مردم جلب محبت می کند؛ اول آنکه در معاشرت با مردم مخصوصاً کسانی که زیاد به دین نزدیک نیستند، انصاف به خرج داده شود.

وی گوش دادن به در دل های مردم و همدردی با آنها و همراه و هم دم شدن با معنویت را از دیگر خصلت های جلب محبت مطرح کرد و اذعان کرد: علت ابراز محبتهای کم نظیر مردم به شهید حججی را می توان در اقامه نماز شب های آن شهید خدایی جستجو کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15خرداد تصریح کرد: اگر کسی اهل معنویت نباشد نباید انتظار جلب محبت مردم را داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه مردم از چیزهایی که نمی شناسند هراس دارند، اظهار داشت: مردم از مرگ می ترسند چرا که مرگ را نشناخته و به خدا معرفت ندارند./#

محمد فرخی

ارسال نظرات