در راستای سیاستهای حمایتی دولت مبنی بر جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم کشورهای خارجی، اعتباراتی از سوی دولت به استانها اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۳۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس اتاق زنجان یازدهمین نشست کمیته روابط تجاری در خصوص  نحوه برگزاری همایش ایرانیان مقیم  کشورهای حوزه نوردیک در زنجان و همچنین اعزام هیات تجاری به کشور روسیه گفت: در راستای سیاستهای حمایتی  دولت مبنی بر جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم  کشورهای خارجی، اعتباراتی  از سوی دولت  به استانها اختصاص یافت و در همین راستا برپایی این همایش در استان زنجان از سوی استانداری وقت به اتاق زنجان واگذار شد.

مهندس جمیلی افزود: اتاق زنجان در نظر دارد بدلیل پایین بودن اعتبارات تخصصی و به منظور بهره مندی حداکثری از حضور سرمایه گذاران دراستان جهت  برگزاری منسجم و باشکوه این مراسم  تنها از ایرانیان فعال در حوزه کشورهای نوردیک جهت شرکت  در این همایش دعوت نماید.

وی اظهار داشت : مکاتبات لازم از سوی اتاق زنجان  در این خصوص صورت گرفته است و زمان تقریبی انجام این همایش چهاردهم اکتبر مصادف با ۲۲ مهرماه به مدت ۳ روز تعیین گردیده است.

رئيس اتاق زنجان تصریح کرد: در مجموع ۵۰ میهمان خارجی جهت حضور در این همایش دعوت خواهند شد که جمعی از  آنها را  ایرانیان مقیم این کشورها و تعدادی نیز   از شرکتهای علاقمند به فعالیت با ایران در حوزه های مختلف میباشد  از اینرو  مکاتباتی با سفارتخانه ای این کشورها در تهران صورت گرفته تا لیست  شرکتهایی حوزه کشورهای نوردیک که در تهران دفاتری دارند در اختیار اتاق زنجان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: یک روز از این سفر اختصاص به برگزاری پنلهای تخصصی  و جلسات B2B خواهد داشت و روز بعد به بازدید از مراکز مختلف تور شهری، اماکن تاریخی و واحدها و پروژه های صنعتی اختصاص می یابد لکن بدلیل اهمیت برگزاری این نشست برپایی این مراسم نیازمند همت جمعی است.

رئیس اتاق زنجان از دستگاه های اجرایی ذیربط خواست برنامه ها و پیشنهادات خود را قبل از نهایی شدن برنامه های همایش  به  اتاق زنجان ارسال نمایند تا در برنامه  ریزی ها خواست و نظرات دستگاه های اجرایی نیز لحاظ گردد.

وی در ادامه از اعزام هیات تجاری به سرپرستی استاندار زنجان به کشور روسیه خبر داد و گفت: این هیات به مدت ۴  روز به روسیه اعزام می گردد و موضوع خواهرخواندگی زنجان و چلیابینسک ، بازدید از مراکز عرضه محصولات کشاورزی از برنامه های این هیات خواهد بود بحث کشت فراسرزمینی با توجه به نرخ ارزان زمین و منابع آب قابل دسترس از دیگر موضوعاتی است که بگفته رییس اتاق زنجان  می توان در این سفر مورد  توجه قرار گیرد.

مهندس  جمیلی در بخشی پایانی سخنانش با اشاره به برپایی نمایشگاه آرتی جیانای میلان  ایتالیا افزود: این نمایشگاه که در آذرماه امسال در کشور ایتالیا برپا می گردد با بیش از ۵/۲ میلیون نفر بازدید گننده بزرگترین نمایشگاه فروش اروپاست و بیش از ۷۰ کشور جهان در آن حضور می یابند.

وی با اشاره به برپایی بخش ایرانی این نمایشگاه توسط اتاق زنجان از دستگاه های اجرایی استان خواست بدلیل اهمیت این موضوع در بازاریابی و شناساندن محصولات ایرانی تمام توان خود را در برپایی باشکوه این نمایشگاه بکار گیرند.

احمدی نماینده شرکت شهرکهای صنعتی نیزاز پرداخت نیمی ازهزینه های شرکتهای مستقر در  شهرکهای صنعتی که قصد حضور در این نمایشگاه را دارند خبر داد و گفت این شرکتها میتوانند نیمی از هزینه های اجاره غرقه را از شهر کهای صنعتی دریافت  نمایند همچنین شرکت شهرکهای صنعتی زنجان باتوجه به اینکه قادر است  در برگزاری همایش ایرانیان حوزه نوردیک اعتباراتی از مرکز جذب نماید اماده همکاری با اتاق زنجان جهت برگزاری باشکوه این مراسم میباشد 

 نیک سرشت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان نیز اعزام و پذیرش هیاتهای خارجی را یکی از عوامل موثر در ایجاد ارتباطات دو سویه با کشورهای خارجی عنوان کرد و تاکید نمود باید در برپایی این همایش بادر نظر گرفتن علایق  میهمانان و توجه به جزئیات با یک برنامه منسجم به اهداف خود که همانا رشد و توسعه استان است دست یابیم.

 

ارسال نظرات