مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

میانگین سرانه دریافتی هر یتیم زنجانی از محل کمک حامیان ۲۲۱ هزار تومان است

میانگین سرانه دریافتی هر یتیم زنجانی از محل کمک حامیان در حال حاضر ۲۲۱ هزار تومان است و در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری با افزایش کمی و کیفی حامیان سرانه دریافتی هر یتیم تحت حمایت این نهاد به ۳۰۰ هزار تومان در ماه برسد.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۳۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران بهره‌مندی ۲۴ هزار و ۵۸ خانوار با جمعیت ۴۲ هزارنفر از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان شامل ۱۳هزار زن سرپرست خانوار، ۱۷هزار سالمند ، بیش از سه هزار یتیم و فرزند محسنین و ۷۶۸بیمار خاص، صعب‌العلاج و سرطانی است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف بر اساس نیاز خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود، افزود: از خدمات برجسته کمیته امداد در حوزه خدمات نیاز محور پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند تحت حمایت این نهاد است.

وی از پرداخت ۱۷۴ مورد کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در چهارماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: به‌منظور کمک به تأمین جهیزیه این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان چهار میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال در چهارماهه ابتدایی سال جاری هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به ایجاد دو هزار و ۲۴۸ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت  این نهاد در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده در حوزه اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد برای امسال ایجاد چهار هزار شغل جدید برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: سهم استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد  در سال جاری بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع بانکی و صندوق امداد ولایت پیش‌بینی‌شده است.

صفری از حمایت کمیته امداد استان زنجان از بیش از هزار و ۵۰۰ یتیم در سطح استان خبر داد و گفت :توجه به وضعیت معیشتی ایتام با استفاده از ظرفیت خیران  از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه رسیدگی به این گروه از جامعه هدف است.

وی  افزود: میانگین سرانه دریافتی هر یتیم زنجانی از محل کمک حامیان در حال حاضر ۲۲۱ هزار تومان است و در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری با افزایش کمی و کیفی حامیان سرانه دریافتی هر یتیم تحت حمایت این نهاد به ۳۰۰ هزار تومان در ماه برسد.

مدیرکل کمیته امداد  استان زنجان در ادامه از پرداخت تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت این نهاد و اقشار نیازمند  خبر داد و بیان کرد: بیش از ۶۰ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان از ابتدای امسال پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: از مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند  ۳۹ میلیارد و ۲۷ میلیون ریال در قالب وام کارگشایی و ضروری و ۲۱میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال نیز به‌منظور اشتغال‌زایی برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان از طریق صندوق امداد ولایت از ابتدای امسال پرداخت‌شده است.

صفری با اشاره به اینکه یکی از اهداف صندوق ولایت کمیته امداد توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و بهره‌گیری از ظرفیت سپرده خیران برای کمک به نیازمندان است، گفت: خیران زنجانی با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت ضمن سهیم شدن در توسعه سنت حسنه قرض‌الحسنه در جامعه می‌توانند در اهداف کمیته امداد در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت نیز تسریع ایجاد کنند.

ارسال نظرات