استاندار هرمزگان گفت: يكي از راهكارهاي اساسي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برگزاري كنگره‌هاي بزرگداشت شهيدان است و كنگره ملي شهداي هرمزگان نيز بايد به شكلي برگزار شود كه نتايج موثر و قابل توجهي در جامعه به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۷۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست ستاد اجرايي كنگره ملي شهداي استان هرمزگان با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران در مقابل سلطه استكبار جهاني قدعلم كرده است، عنوان كرد: براي پيروزي و استمرار انقلاب اسلامي ده‌ها هزار شهيد تقديم شد و شجره طيبه نظام جمهوري اسلامي ايران با خون شهيدان آبياري شده است.

وي بهترين راهكار درمان گرفتاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي را ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دانست و افزود: فرهنگ ايثار و شهادت نسخه درمان تمامي بيماري‌هاي اجتماعي است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: يكي از راهكارهاي اساسي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برگزاري كنگره‌هاي بزرگداشت شهيدان است و كنگره ملي شهداي هرمزگان نيز بايد به شكلي برگزار شود كه نتايج موثر و قابل توجهي در جامعه به همراه داشته باشد.

جادري تصريح كرد: در برگزاري اين كنگره از نظرات انديشمندان و صاحبان ايده و فكر استفاده شود و تلاش كنيم تمامي اقشار در اجراي مناسب كنگره شهدا نقش ايفا كنند.

فرمانده سپاه امام سجاد‌(ع) هرمزگان نيز در اين نشست، بيان داشت: مجموعه سپاه و بسيج در طول سال يادواره هاي مختلف شهدا و برنامه‌هاي آبروي محله را در سطح استان برگزار مي كند.

سردار رضا ترابي افزود: كنگره‌هاي ملي شهدا سالانه در سه استان برگزار مي شود و طبق برنامه مشخص شده كنگره بزرگ و ملي شهداي استان هرمزگان زمستان سال 97 برگزار خواهد شد.

وي گفت: براي برگزاري اين كنگره 13 كميته در زيرمجموعه ستاد اجرايي آن با مسئوليت مديران كل نهادهاي مرتبط تشكيل مي شود و رياست كنگره نيز بر عهده استاندار و مسئوليت دبيرخانه آن بر عهده سپاه امام سجاد‌(ع) است.

فرمانده سپاه امام سجاد‌(ع) هرمزگان خاطرنشان كرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي گراميداشت ياد شهدا كمتر از شهادت نيست و بر اين اساس نياز است همه دستگاه‌ها و نهادهاي مرتبط كمك كنند تا كنگره ملي شهداي هرمزگان به شكل مطلوب و اثرگذاري اجرا شود.

در پايان اين نشست، احكام روساي كميته‌هاي ستاد اجرايي كنگره ملي شهداي استان هرمزگان از سوي استاندار هرمزگان اعطا شد.

 

ارسال نظرات