معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری استان هرمزگان گفت: 93 قصه گوی در مرحله نخست بیستمین جشنواره شهرستانی قصه گویی در این استان شرکت کردند که 22 قصه گوی به مرحله استانی این جشنواره راه یافتند.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۹۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از ایرنا ، خلیل مسیحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ، 9 قصه گو در بخش مربیان کانون ، هشت نفر در بخش نوجوان ، سه نفر در بخش آزاد و 2 نفر در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ هستند.
وی بیان داشت : 6 نفر از برترین های قصه گویی جشنواره استانی در بندرعباس به مرحله کشوری راه می یابند.
معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری استان هرمزگان اظهار کرد: بیستمین جشنواره استانی قصه ‌گویی در هرمزگان در بخش‌ های مربیان کانون ، نوجوان ، آزاد ، پدر بزرگ ‌ها و مادر بزرگ‌ ها و بخش فراگیر (زبان اشاره) برگزار می ‌شود.
مسیحی گفت: شاخص‌ های ارزیابی قصه‌ ها بر اساس انتخاب مناسب قصه ، پرداخت قصه ، بهره مندی از فن قصه ‌گویی ، بکارگیری لحن و کلام قصه ‌گو در اجرا ، تسلط و خلاقیت در اجرا ، پوشش قصه‌ گو و تعامل با مخاطب است.
وی افزود: داستان نویسی رضوی نیز با محور موضوعی فرهنگ رضوی و سیره امام رضا (ع) از دیگر بخش ‌های جشنواره قصه گویی است که برگزیدگان این بخش به شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز راه می ‌یابند.
معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری استان هرمزگان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌ گویی به عنوان یک واسطه تربیتی ، ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه ‌گویی در مرکزهای فرهنگی کانون، ایجاد زمینه لازم برای ارتقای دانش نظری موثر میان قصه‌ گویان ایرانی و خارجی و احیای سنت قصه ‌گویی با حضور قصه‌ گویان را از مهم ترین اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی با اشاره به راهیابی 3 نفر از قصه‌ گویان به مرحله کشوری نوزدهمین جشنواره قصه ‌گویی افزود: در بیستمین دوره این جشنواره نیز در بخش پدر بزرگ‌ ها و مادر بزرگ ‌ها، یک پدربزرگ از شهرستان میناب و یک مادر بزرگ از بندرعباس انتخاب شده‌اند.
بیستمین جشنواره استانی قصه گویی در استان هرمزگان فردا چهارشنبه 31 شهریور ماه در سالن سینما کودک مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزار می شود.
در استان هرمزگان در مجموع 120 قصه‌ گو فعالیت دارند که 34 نفر در شهرستان بندرعباس ، 21 نفر در شهرستان میناب و 65 نفر نیز در سایر شهرستان های استان هستند.
ارسال نظرات