مردم جزیره قشم بذرهای درختان حرا را از 20 هزار هکتار از جنگل‌های حرا قشم جمع‌آوری کردند.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۳۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: ساحل‌نشینان این جزیره هرساله در دو ماه پایان تابستان با مجوز این اداره کل بذرهای درختان حرا را جمع‌آوری و در گلدان می‌کارند.

محمودزاده افزود: نهال‌ها پس از دو ماه تولید و در سواحل شرقی قشم کاشته می‌شوند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم تصریح کرد: گسترش جنگل و حفظ تنوع زیستی، حفاظت از خاک، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات از اهداف تولید و کاشت نهال حراست.

وی اضافه کرد: درختان حرا که در خورها و مصب رودخانه‌های فصلی و دائمی استان به‌طور مجتمع و یا پراکنده دیده می‌شود زیستگاه آرامی برای پرندگان، آبزیان و حشرات است.

محمودزاده با اشاره به اینکه شکوفه‌های حرا در اردیبهشت به بذر می‌نشیند، اظهار کرد:اروپایی‌ها به‌پاس خدمات ابوعلی سینا پزشک نامدار ایرانی که از درخت حرا دارو استخراج کرد این درخت را اویسینا می‌نامند.

وی ادامه داد: جنگل‌های حرا بر روی خاک‌های لجنی ناشی از رسوب خاک‌های حاصل از فرسایش سواحل رشد می‌کند و با جزر و مد آب در دریا شناور می‌شوند و این ویژگی راز شگفتی جنگل‌های اسطوره‌ای حراست.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه هرمزگان با 21 هزار هکتار بیشترین مساحت جنگل‌های حرا در کشور را دارد، تصریح کرد: پنجاه‌درصد از آبزیان خلیج‌فارس و دریای عمان در جنگل‌های حرا تخم‌ریزی می‌کنند.

ارسال نظرات