مدیرکل شیلات هرمزگان گفت : 40میلیون قطعه بچه میگو امسال با هدف تولید واشتغال در سال اقتصاد مقاومتی در خورهای استان رها سازی شده است.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۴۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛سید پرویز محبی افزود: از ابتدای شروع طرح رها سازی میگو در هرمزگان (سال 1382) تاکنون ، نیز بیش از 360 میلیون قطعه بچه میگو در خورهای استان رهاسازی شده که حدود 50 درصد از میزان رهاسازی در مدت چهار سال گذشته انجام شده است.


وی ادامه داد: بیش از یک میلیارد و 500 میلیون قطعه لارو میگو در هرمزگان امسال تکثیر و ذخیره سازی می شود که تولید افزون بر 12هزار تن را بدنبال دارد.


وی بیان داشت: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در آب‌های استان ، تقویت یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان ، کاهش صید غیرمجاز و مهار صید بی ‌رویه از برنامه‌های مهم شیلات هرمزگان به‌ منظور ترمیم ذخایر آبزیان است.


هرمزگان حدود چهار هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در شهرستان های بندرلنگه ، سیریک ، جاسک ، قشم ، میناب ، پارسیان و بندرعباس دارد.


استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد و 22 بندر صیادی با یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات