مهندس فتاح در سفر به استان مرکزی گفت: اگر سختگیری‌ها در زمینه پرداخت وام اشتغال و گرفتن ضامن برای روستائیان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد کاهش یابد امکان ایجاد اشتغال پایدار در روستاها فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۶۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)؛ سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این دیدار با یادآوری اینکه همه نهادها و سازمان‌ها در کاهش فقر مسئول هستند، گفت: با توجه به اینکه شعار دولت دوازدهم ریشه‌کنی فقر مطلق است امیدواریم با حمایت دولت و مجلس این شعار تحقق پیدا کند و بر این اساس هیچ  فقیری در کشور وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با اقدامات موثری که در زمینه اشتغال انجام شد، ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد از چرخه حمایتی این نهاد به دلیل توانمندی خارج شدند، افزود: ۳۵ درصد از خروجی‌های کمیته امداد در سال گذشته به علت ایجاد اشتغال برای آنان بوده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال با همیاری دولت و مجلس رقم تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان برای کشور از یک‌هزار میلیارد تومان به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: سهم استان مرکزی از تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته، ۴۲ میلیارد تومان بوده است که سه هزار مددجو از این رقم بهره‌مند شدند.

فتاح با اشاره به ایجاد شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در تمام استان‌های کشور، از دولت درخواست کرد: با اختصاص بودجه به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت امکان ارائه تسهیلات بدون بهره به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر از افراد نیازمند در استان مرکزی فاقد مسکن هستند که ۳۰ درصد در روستاها و مابقی در شهرها سکونت دارند، گفت:  اگر شهرداری‌ها زمین مناسب برای ساخت‌وساز را در اختیار کمیته امداد قرار دهند این نهاد نسبت با ساخت واحدهای مسکونی برای متقاضیان مددجو اقدام خواهد کرد تا از این طریق مشکل مسکن محرومان برطرف شود.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه سال گذشته ۸۰ هزار مددجو  تحت حمایت این نهاد به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: امسال نیز با همکاری آستان مقدس رضوی زمینه اعزام ۱۵۰هزار مددجو فراهم به این سفر مقدس فراهم می‌شود.

فتاح با اشاره به اینکه مستمری مددجویان با همکاری دولت و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فروردین امسال به سه برابر افزایش یافته است، افزود: امیدواریم در آینده به وعده خود مبنی بر افزایش پنج برابری مستمری مددجویان عمل کنند.

فتاح در ادامه از همکاری ۵۰۰ هزار حامی در طرح اکرام محسنین خبر داد و گفت: سهم استان مرکزی در این طرح خداپسندانه ۱۴ هزار نفر بود که تاکنون پنج هزار نفر از  آنها جذب شده‌اند.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه پرداخت وام‌ ازدواج به مددجویان تحت حمایت یکی از اولویت‌های کمیته امداد است، افزود: ازدواج جوانان نخستین گام در توانمندسازی مددجو است چراکه با فراهم شدن شرایط ازدواج، یک نفر و گاهی یک خانوار از چرخ حمایتی این نهاد خارج می‌شود. خوشبختانه آمار طلاق در میان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد پایین است.

فتاح با تاکید بر اهمیت رسیدگی به روستاها و مناطق کم بهره از اختصاص ۱,۵ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان روستایی در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کاهش سختگیری‌ها در زمینه پرداخت وام و گرفتن ضامن شرایط بهتری برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات