در گفت‌و گو با «بسیج» بیان شد:

مساجد کانون مقابله با هجوم دشمنان هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ گفت: باید مسجد در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمن و برای حفظ هویت دینی مردم کانونی فعال باشد.
کد خبر: ۸۹۰۷۴۳۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگراری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلیمین صادق نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مسجد قبانخستین مسجدی است که در اسلام ساخته شد است، اظهار کرد: از مسجد غالبا برای عبادت جمعی و فعالیت‎های دینی گروهی استفاده می‌شود و مهم‌ترین عبادتی که در آن به جا می‌آورند، نمازجماعت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ عنوان کرد: مسجد جز این، کارکردهای اجتماعی، سیاسی، آموزشی و قضایی برای مسلمانان داشته که برخی از این کارکردها تاکنون باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مساجد در ایران، نقش مهمی در پیروزی انقلاب سال ۱۳۵۷ ایفا کردند خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مخالفان رژیم پهلوی که گرایش اسلامی داشتند، عمدتا در مبارزه خود از مسجد تأثیر می‌گرفتند.

این مقام مسئول بیان داشت: انقلابیان در فعالیت‌های آگاه‌سازی و تبلیغی، مانند تکثیر جزوه و اطلاعیه و نیز توزیع نوارهای کاست سخنرانی مخالفان شاه و پخش آن میان مردم از مساجد به عنوان یک پایگاه استفاده می‌کردند.

نیکنام افزود: موفقیت مسجد در ایجاد چنین ارتباطی، عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها بهره گیری از ارتباطات چهره به چهره بود که با توجه به وجود فرهنگ شفاهی جامعه ایرانی، اثرگذاری چشمگیری داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ تصریح کرد: مساجد ایران در پشتیبانی مالی از انقلابیان نیز سهمی مهم داشتند، ارتباط مسجد با بازار در ایران پیشینه‌ای دیرینه دارد و در جریان انقلاب اسلامی، بدین وسیله مسجد توانست به لحاظ مالی، همچون حلقه ارتباطی میان بازاریان و انقلابیان ایفای نقش کند و کمک‌های مالی و اقتصادی بازار را به انقلابیان برساند. از سویی دیگر، بازاریان به سبب ارتباط با مسجد، خود به قشر مهمی تبدیل شدند که در پیروزی انقلاب تأثیر به سزایی نهادند.

وی اظهار کرد: جایگاه رفیع امامت و ائمه جماعت در جامعه، علما، دین و روحانیت را در جامعه باید جدی گرفت. باید جایگاه امام جماعت را دوباره بشناسیم چرا که مسجد پایگاه فعالیت های اجتماعی است و نقش احیاکننده دارد.

نیکنام گفت: باید مسجد در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمن کانونی باشد برای حفظ هویت دینی مردم و به تعبیر امام(ره) در ترویج سبک زندگی، سنگری باشد و در این راستا فعالیت کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ با تاکید بر اینکه مسجد باید انقلابی باشد نه سکولار، بیان کرد: مسجد اگر از جلوه و سیمای انقلابی که نماد اسلام ناب است فاصله بگیرد، دشمن از آن ترسی نخواهد داشت و نگرانی دشمن از مسجدی است که معجزه می کند و در برابر دشمنان سینه سپر می کند.

وی در ادامه گفت: همه شهدای عزیز ما تربیت یافته مسجدها هستند. به تعبیر حضرت آقا مسجد باید برقرار باشد، یعنی نماز جماعت سه وقت در مسجد باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار