خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قم مشکلات زیادی را دارد و باید با مدیریت جهادی برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۷۴۶۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در مراسم تحلیف اعضای دوره پنجم شورا‌های اسلامی شهر‌های استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت توسعه استان قم اظهار کرد: قم به یک استان تبدیل شده، اما توسعه لازم را پیدا نکرده است، استان قم مشکلات زیادی دارد و باید با مدیریت جهادی برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: به نظرم شورا‌ها خروجی لازم را تاکنون برای نظام جمهوری اسلامی نداشته اند، شورا‌ها باید در چارچوب قوانین کشور و قانون اساسی فعالیت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید فضای کشور به یک فضای تعاملی تبدیل شود و از تمام توان برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم، باید اعضای شورا‌ها از فرصت خدمت به مردم استفاده کنند و این فرصت محدود است.

ذوالنور مشکلات استان قم را زیاد دانست و تصریح کرد: شورای پنجم باید به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این شهر باشد، باید این شورا از مشاوران زبده برای فعالیت خود استفاده کند.

وی ادامه داد: اکنون یک قشر تحصیل کرده بیکار در کشور داریم، این قشر می‌تواند هم یک فرصت و هم یک تهدید برای کشور باشد. جوانان تحصیل کرده نظرات زیادی را دارند و باید این نظرات توسط اعضای شورا‌های اسلامی استان قم شنیده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از تنوع نظرات در استان قم استفاده شود و این مساله می‌تواند در رونق و آبادانی استان موثر باشد.

ذوالنور با اشاره به گستردگی مشکلات استان قم اظهار کرد: این استان مشکلاتی را دارد که با استان‌های دیگر متفاوت است، یکی از مشکلات استان قم وضعیت آب و هوا است، البته امکان تغییر هوا وجود ندارد، اما می‌توانیم در زمینه آب در استان قم اقداماتی را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: برای حل مشکل آب در استان قم سد‌های کوچری و ۱۵ خرداد احداث شد و آب از سرشاخه‌های دز به این استان انتقال یافت، اما هنوز در زمینه انتقال این آب و تصفیه آن مشکلاتی را داریم و باید ظرفیت تصفیه آب در قم افزایش پیدا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در مورد آب سرشاخه‌های دز حق آبه تعیین شود، این آب به اسم قم از سرشاخه‌های دز انتقال پیدا می‌کند، اما برخی از شهر‌ها در مسیر به صورت غیرمتعارف و بیشتر از حق آبه گذشته از آب سرشاخه‌های دز برداشت می‌کنند.

ذوالنور، تامین آب شرب مردم استان قم را وابسته به آب سرشاخه‌های دز دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم کار‌های غیر سازگار با محیط زیست را در این استان انجام ندهیم، به عنوان مثال کارخانه‌های آلاینده همچون بازیافت باتری‌های اسقاطی که برای سلامت مردم شهر قم مضر است، باید محدود شوند.

وی با بیان اینکه باید کشاورزی را در روستا‌های استان قم رونق دهیم ادامه داد: شغل مردم روستا‌های استان قم کشاورزی و دامداری است، اما اکنون مردم در برخی از این روستا‌ها حتی در زمینه آب شرب هم مشکل دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه بازار داخلی برای کشاورزان و دامداران استان مشکلاتی وجود دارد و صادرات محصولات این افراد به خارج از قم و خارج از کشور را پیگیری می‌کنیم.
ارسال نظرات