معاون استاندار لرستان گفت: ۹۶۲ پروژه هفته دولت در استان لرستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۹۰۱ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۸۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۰۷۴۹۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان محمد اصلانی در نشست اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته دولت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: در هفته دولت حدود ۹۶۲ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۹۰۱ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۸۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون به بهره‌برداری می‌رسد.


وی افزود: باید زیرساخت‌های ارتباطی قوی داشته باشیم که در همین راستا اجرای آزادراه خرم‌آباد، بروجرد به طول ۱۳۴ کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که در حال حاضر این پروژه دارای ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.

معاون استاندار لرستان خاطر نشان کرد: صرف داشتن آزادراه و بزرگ راه کفایت نمی‌کند و نیاز به سیستم حمل‌ونقل ریلی است که در این زمینه اجرای خط راه‌آهن دورود- خرم‌آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر ۶۵۰ میلیارد تومان در دست‌ساخت است و این پروژه نیز ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این دو پروژه زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: ۹۵ درصد روستا‌های استان لرستان از نعمت برق برخوردار است، از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به ۶۶۹ روستا آب‌رسانی شده است، شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در استان لرستان ۸۳ درصد است که نسبت به میانگین کشوری چهار درصد بالاتر است.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: پل شاپوری به‌عنوان مکانی تفرجگاهی طراحی شد که در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی است، توسعه فضای سبز ورودی شهر بااعتبار بالغ‌بر دو میلیارد تومان عملیاتی شد و ساختمان استانداری نیز دارای پیشرفت فیزیکی قابل‌ملاحظه‌ای است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات