کاروان آیین های سنتی قشم راهی اروپا می شود/دعوت سه کشور سوئد، فرانسه و ایتالیا از کاروان آیین های قشم

به دنبال استقبال پرشور از برگزاری آیین های سنتی جزیر قشم در برج میلاد تهران، نمایندگان سفارتخانه های سه کشور سوئد، فرانسه و ایتالیا با مشاهده رسوم و آیین خاص مردم جزیره، از گروه هنرمندان قشم جهت اجرای آیینهای کهن این جزیره در کشورهای خود، دعوت به عمل آوردند.
کد خبر: ۸۹۰۷۵۱۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ، زینت دریایی مسئول اجرایی گروه هنرمندان قشم در گفت و گوی اختصاصی با خبر قشم گفت: آداب و رسوم قدیمی مردم جزیره قشم، هرمز و هنگام برای گردشگران و بازدید کنندگان بسیار جذاب و دیدنی است به طوری که با دیدن این مراسمات و آیین ها، از سوی مدیریت برج میلاد درخواست اجرای ۳ شب دیگر در این برج را داشتیم.

زینت دریایی ضمن تشکر از مهندس مومنی و دکتر اکبری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم بابت حمایت های بسیار قاطع از گروه

اعزامی ادامه داد: ما به همراه گروه اعزامی از قشم در واقع سفیران فرهنگ و سنن جزیره نشینان قشم هستیم و سعی کردیم تمامی آداب و رسوم قشم را به مردم ایران معرفی کنیم و به بهترین نحو ممکن نشان دهیم.

پخت انواع نان و غذاهای سنتی، اجرای انواع موسیقی عزوا و زار، مراسم عروسی، حنا بندان همراه با پوشش محلی قشم از جمله کارهایی است توسط گروه هنرمندان قشمی در برج میلاد تهران انجام می شود و بسیار مورد توجه و علاقه بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار