12روز گذشت اما پل خلیج فارس تعیین تکلیف نشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ۱۲ روز پیش از تعیین تکلیف مگاپروژه پل خلیج فارس طی یک هفته خبر داد و اعلام کرد که در صورت تایید نهایی این پل تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما این پل باز هم تکلیفش مشخص نشد
کد خبر: ۸۹۰۷۵۱۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حدود ۲۶ سال قبل شمس اردکانی مدیرعامل وقت منطقه آزاد قشم اعلام کرد ظرف یکسال و نیم آینده با سرمایه گذاری ژاپنی ها پل خلیج فارس ساخته می شود. از اوایل سال ۷۰ به این طرف در دولت های مختلف مدیران ذی ربط وعده‌های متعددی برای ساخت این پل ۲٫۴ کیلومتری که جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل می کند، داده اند. اما در عمل اتفاق امیدوارکننده ای برای این پروژه طی دو دهه اخیر نیفتاده است.

حال پس از گذشت بیش از دو دهه مطابق جدیدترین اظهارات مدیرعامل منطقه آزاد قشم این پروژه  حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمیدرضا مومنی در نشست خبری با بیان این‌که باید باید اتفاقات را به صورت درست برای افکار عمومی منتقل کنیم و نباید حرف غیرکاشناسی نزنیم، اظهار کرد: دو ماه قبل در حضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری و شورای عالی مناطق آزاد جلسه‌ای برگزار و مقرر شد کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت پل خلیج‌فارس تشکیل شود.

وی با تاکید بر این‌که این پروژه یک پروژه ملی است یادآور شد:‌ بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کمیته مذکور با حضور سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه،  وزارت دارایی، منطقه آزاد قشم، محیط زیست و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تشکیل و مقرر شده هر چه در این کمیته مصوب شود مصوبه دولت بوده و لازم الاجراست.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم یادآور شد: سه شنبه هفته آینده کمیته مذکور درباره پل خلیج فارس تصمیم گیری کرده و تکلیف آنرا مشخص می کند اما دو هفته گذشت باز هم پل خلیج فارس تعیین تکلیف نشد

ارسال نظرات
آخرین اخبار