فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید چمران سپاه اراک تاکید کرد
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید چمران سپاه اراک گفت: مساجد پایگاه‌های انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت به واضحیت بیانگر هماهنگی و انسجامی است.
کد خبر: ۸۹۰۷۶۱۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، از اراک؛ صابر حیدری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید چمران سپاه اراک ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد و بسیج مساجد و محلات گفت: از دل مسجد، شجره طیبه بسیج به وجود آمد و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد باحضور گرم میلیون‌ها انسان مومن و فـداکار مرکز تلاش و مجاهدت مخلصانه در همه عرصه‌ها برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گردید.

وی افزود: به شکرانه خداوند امروز با ایجاد تحولات ساختاری در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد از سوی سازمان بسیج مستضعفین و استفاده از روش‌های نوین خصوصا در حوزه تربیتی و آموزشی، ارتباط و درهم آمیختگی بسیج و مسجد بیش از پیش عینیت یافته و با تشکیل حلقه‌های تربیتی صالحین در مساجد با هدایت ائمه محترم جماعت و مربیان و اساتید گرامی گام‌های موثری برای نزدیک نمودن مساجد و طراز اسلامی آن برداشته شده است.

حیدری تصریح کرد: مساجد پایگاه‌های انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت به واضحیت بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مساجد فراهم می‌آورد و همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند .

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهیدچمران سپاه ناحیه اراک ادامه داد: مساجد نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را در میان مسلمانان حفظ نموده است، دوران صدر اسلام درخشان‌ترین دوره در طول حیات مساجد است؛ چراکه در آن زمان مساجد صرفا محل عبادت نبوده بلکه محلی برای فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، قضایی و نظامی به شمار می‌آمد. لذا برای احیای هرچه بیشتر مساجد باید کوشید تا رسالت اصلی مساجد( ایجاد وحدت و تربیت جوانان مومن) تحقق یابد.

حیدری گفت: حضور نوجوانان و جوانان با روحیه‌های بسیجی محیط مساجد را زنده و پرنشاط و لبریز از امید می‌سازد که همین امر باعث شده تا حوزه مقاومت بسیج شهیدچمران برنامه خود را مسجد محور کند که این برنامه‌ها شامل برگزاری حلقات صالحین در مسجد و شرکت بسیجیان در نماز جماعت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات