برای بیمارستانهای جدید امسال مجوز بکارگیری نیرو صادر می شود .
کد خبر: ۸۹۰۷۶۵۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بعدصدور مجوز استخدام برای بیمارستان ها در پاییز امسال از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در یاسوج گفت: برای بیمارستان های جدید کشور برنامه داریم که مجوز استخدام در آزمون پاییز امسال داده شود.

جمشید انصاری با بیان اینکه در پاییز آزمون استخدامی برگزار می شود که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در هر دو آزمون سهمیه دارد افزود: کمتر از 15 درصد افراد شاغل در کشور در دستگاه‌های دولتی شاغل هستند و بیش از 85 درصد از آنها در بخش‌های دیگر اقتصادی فعالند.

وی با اشاره به اینکه تفسیر دولت قبل از ماده 44قانون خدمات کشوری در خصوص جذب و استخدام نیرو در ادارات دولتی اشتباه بود گفت: ملاک استخدام را دولت قبلی قبولی در آزمون دروس عمومی عنوان کردند در نتیجه عده ای بر اساس این تفسیر غلط استخدام شدند در حالیکه شرط اصلی جذب در قانون برگزاری آزمون عمومی و قبولی در آن است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در قانون خدمات دولتی چیزی به عنوان تبدیل وضعیت نیست افزود: طرح اصلاح ساختار اداری بعنوان نقشه راه همچنان در الویت کار دولت قرار دارد اما زمانبر است.

انصاری گفت: طرح مهر آفرین وقتی از سوی دولت اجرا شد، رییس مجلس شورای اسلامی مطابق یکی از اصول آن را مغایر قانون دانست و به استان ها ابلاغ شد که باید استخدامات را برگردانند.

وی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت افزود: اساسا چیزی به عنوان تبدیل وضع نداریم و چهار نوع قرارداد استخدام داریم که فرد بر اساس این موارد استخدام می شود .

انصاری با اشاره به ادامه پیگیری لایحه تفکیک وزارت خانه ها در مجلس و تلاش دولت در چابکسازی بدنه خود گفت: دولت منتظر تصویب و ابلاغ این لایحه است تا تکلیف وزارتخانه های جدید زودترمشخص شود.

وی به نقل از یکی از وزرای دولت بیان کرد: در نتیجه ادغام وزارتخانه ها در دولت قبل وزارتخانه ای عریض و طویل شکل گرفته که کنترل و اداره آن بسیار مشکل و پر هزینه است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: 40درصدبودجه عمرانی کشوررا تنها یکی از همین وزارتخانه های غول پیکر مصرف می کند.

انصاری افزود: وزارتخانه ای که15 معاونت و صدها پست مدیریت میانی دارد چگونه با قاعده چابک سازی دولت سنخیت دارد.
ارسال نظرات