خبرهای داغ:
امام جمعه بندرگز:

انتظار مردم و رهبری از دولت تقویت روحیه و جریان انقلابی است

امام جمعه بندرگز با بیان تقویت روحیه و جریان انقلابی گفت: عملکرد دولتمردان طوری نباشد که جریان انقلابی تضعیف و جریان مقابل آن در محیط‎های فرهنگی، دانشگاهی، تبلیغات دینی و... تقویت شود.
کد خبر: ۸۹۰۷۶۸۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیای نماز جمعه بندرگز، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: ظهور و بروز شهیدان رجایی و باهنر در عرصه سیاست در حد و اندازه‌ ارزش‌های اسلامِ انقلابی و خدمت انقلابی و جهادی بود به همین علت این دو شهید در بین مسؤولان اجرایی کشور برجسته و متمایز شدند.

وی با بیان اینکه هفته دولت تنها گرامیداشت یاد و خاطره عروج مظلومانه شهیدان رجایى و باهنر نیست بلکه تجلیل از یک تفکر انقلابى و یادآور رفتار ددمنشانه دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامى است، گفت: هفته دولت تجلیل از ارزش‌هایى است که شهیدان رجایی و باهنر شهادت به آن متعهد بودند؛ مردانى که مصداق عینى شیفتگان خدمت به ملت بودند.

امام جمعه بندرگز با اشاره به ویژگی‎های شاخص شهیدان رجایی و باهنر، تصریح کرد: اطاعت خالصانه و بى‌ریا از فقیه زمان و رهبرى امام و دوری از غرور و نخوت از ویژگی‎های شهیدان رجایی و باهنر بود، شهید رجایى به‌عنوان تکلیف شرعى به‌صراحت، خود را مقلد امام راحل و فرزند مجلس معرفی می‎کرد و اطاعت از فرامین امام (ره) در همه جنبه‌هاى عبادى و سیاسى را بر خود واجب می‎دانست طوری که معتقد بود این اطاعت‌پذیرى و محوریت امام رمز وحدت و انسجام امت است.

حسینی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه کسب رأی اعتماد وزرای دولت دوازدهم از نمایندگان مجلس نشان می‎دهد دولت گام نخست را محکم برداشته است، یادآور شد: وحدت و اتحاد مسؤولان در خدمت به مردم و تلاش مناسب ملی برای اعتلای ایران اسلامی مهم‎ترین پیام برای ناظران داخلی و بیرونی بود.

امام جمعه بندرگز متذکر شد: انتظار به‎حق مردم تحقق عملی وعده‌های دولت دوازدهم و تلاش برای حل برخی مشکلات و معضلات از زندگی آن‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی، مبارزه با بیکاری و رونق به تولید ملی است.

وی تأکید کرد: دولت انبوهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی، مسکن، بیکاری، تعطیلی بیش از نیمی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، تعهدات، تکالیف جدید، وعده‌های به‎جا مانده از دوره گذشته و طرح‌های نیمه‌تمام، پیش روی خود دارد که همانطور که رئیس جمهور فرمودند باید پاشنه گیوه‌های خود را ور بکشد و برای خدمت به مردم بدود.

حسینی با بیان اینکه دولت و مجلس باید با حفظ استقلال خود، برای رفع موانعی که معیشت و اقتصاد را بر مردم تنگ کرده، در کنار یکدیگر باشند، افزود: در حالی که دولت‌ها و همچنین رئیس جمهور در دوره یازدهم از عدم همراهی مجلس به‌عنوان مانعی بر سر راه اجرای برنامه‌های خود یاد می‌کردند در حال حاضر دیگر چنین موضوعی مطرح نیست.

امام جمعه بندرگز مدیریت جهادی را کلید حل مشکلات کشور دانست و بیان کرد: انتظار می‎رود دولت دوازدهم رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال‌، ایجاد سالانه ۹۵۵ هزار شغل‌، جذب سالانه ۱۱میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی‌، افزایش سالانه ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی‌ و بهبود فضای کسب و کار را برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و چشم‎انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ پیگیری و عملی کند.

وی یادآور شد: دولت دوازدهم باید در ۴۰ سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از ضعف‌های دولت‌های قبلی جداً پرهیز کند و نماد عینی از عصاره فضائل ۱۱ دولت پیشین باشد.

 حسینی تاکید کرد: دولت فعلی باید در راستای ترویج و تکثیر فرهنگ توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس، دشمن‌شناسی و شناخت روش‌های دشمنی دشمن، آسیب‌شناسی برآورد دقیق تهدیدات، برنامه‎محوری، تقویت قانون‌مداری، دوری و پرهیز از اختلافات، پرهیز از فرصت‌سوزی، پرهیز از دوقطبی‌سازی‌های کاذب و تفرقه‎ساز، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات کشور، مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ کشور، حرکت مبتنی بر علم و هوشمندی و... گام بردارد.

امام جمعه بندرگز تقویت و پشتیبانی روحیه و جریان انقلابی در محیط‎های مختلف را انتظار رهبری و مردم از دولتمردان به‌ویژه از متولیان عرصه فرهنگی کشور دانست و مطرح کرد: عملکرد دولتمردان طوری نباشد که جریان انقلابی تضعیف و جریان مقابل آن در محیط‎های فرهنگی، دانشگاهی، تبلیغات دینی و... تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: غافل شدن از شبیخون فرهنگی، روحیه جهادی و ایثار، نفوذ دشمن و عناصر و عوامل داخلی دشمن، غرق شدن در بازی‌های حزبی و جناحی، ترویج فرهنگ آلوده و منحط کاخ‌نشینی، ترویج‌ بی‌فرهنگی و لاابالی‎گری، تبعیت از الگوهای فرهنگی بیگانه، عجز در برابر دشمن، تکاثر ثروت، سپردن امور به نااهلان و نامحرمان، عدم ایستادگی در برابر تحریف‌گران اسلام انقلابی، غفلت از فضای مجازی، بی‌مبالاتی نسبت به حفظ بیت‌المال، دلسرد کردن انقلابیون و مردم، سرگرم شدن به دنیا و رفاه‌زدگی و... در تقابل مستقیم با مدیریت انقلابی و جهادی است.

حسینی با تأکید بر اینکه دولتمردان باید خود را به مؤلفه‌های فرهنگ دینی و مدیریت جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مجهز کنند، ابراز کرد: فرهنگ جهادی و انقلابی بر «عشق به ارزش‌ها»، «ولایتمداری» و «عشق به خدمتگزاری به مردم» همراه با «حفظ اعتقادات» و «استقلال واقعی» استوار است.

امام جمعه بندرگز پیشاپیش با تبریک روز عرفه، این روز را از مصادیق بارز «ایام‌الله» و روز تحول درونی و انقلاب معنوی انسان‎های آگاه و بیدار برشمرد و توضیح داد: در روز عرفه زمینه‌ها و مقدمات بیشتری اعم از آمرزش گناهان، قبولی طاعات، آشنایی بیشتر با معارف اسلامی، تفکر و تامل در گذشته و آینده، برآورده شدن حاجات و توجه ویژه خداوند متعال به بندگان برای انسان فراهم می‎شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها