امام جمعه موقت دامغان گفت: ملت ما دولتی عملگرا و تکلیف مدار می‌خواهند، وظایف دولتمردان در یک جمله خلاصه می‌شود، دولت باید خدمتگزار مردم در امر دین و دنیایشان باشد.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۱۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان امام جمعه موقت دامغان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته که با حضور گسترده مردم دینداراین شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: بر اساس روایتی شریفی از پنجمین امام شیعیان، اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است و مهمترین این ارکان ولایت است، از این رو حمایت و اطاعت از ولایت مهمترین اصل مسلمانی است.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به تشکیل کابینه جدید و آغاز بکار رسمی دولت دوازدهم، گفت: مردم کشورمان با حضور باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری به وظیفه خود عمل کردند و بر اساس تشخیص خود رییس جمهور چهار سال آینده کشور را انتخاب نمودند، رییس جمهوری که اکنون رییس جمهور همه ملت انقلابی و مؤمن ایران اعم از کسانی که به او رأی دادند و افرادی که به وی رأی ندادند، است.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه خود را انجام دادند و با دادن رأی اعتماد به اکثریت مطلق وزرای پیشنهادی دولت نهایت همکاری را با رییس جمهور داشتند و اکنون نوبت دولت است که به وظایف و تکالیف خود نسبت به کشور و ملت به خوبی عمل کند.

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به اینکه ملت ما دولتی عملگرا و تکلیف مدار می‌خواهند، اضافه کرد: وظایف دولتمردان در یک جمله خلاصه می‌شود، دولت باید خدمتگزار مردم در امر دین و دنیایشان باشد، هیچ دلیل و علتی نباید دولت را از وظیفه خود نسبت به مردم غافل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان خاطر نشان کرد: کارمندان دولت باید به واقع خود را خدمتگذار مردم بدانند و سالها و ساعت‌های خدمت در هر نهاد و دستگاه‌اجرایی را فرصت مغتنم برای جلب رضایت خداوند برشمارند، بی‌شک کارمند تحت ولایت خداوند کسی است که از حل مشکلات مردم به هر طریق قانونی دریغ نمی‌کند.

گفتنی است تأکید بر بزرگداشت فرصت معنوی روز عرفه، توصیه به گسترش فرهنگ قربانی کردن در روز عید سعید قربان به عنوان سنتی حسنه بالاخص به صورت تجمیع شده با هدف کمک به اقشار نیازمند جامعه از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها