خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد

تعمیر کتابخانه‌های روستایی قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: کتابخانه‌های روستایی با بافت قدیمی که نیاز به تعمیر داشتند تعمیر شدند و تجهیزات مورد نیاز در اختیارشان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۲۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری اظهار کرد: ۲۳ کتابخانه زیر پوشش اداره‌کل کتابخانه عمومی استان قم قرار دارد و ۲۴ کتابخانه به صورت مشارکتی اداره می‌شود. تجهیزات لازم برای غنی‌سازی منابع به کتابخانه‌هایی که با ما همکاری دارند در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۱۹۷ نفر به عضویت کتابخانه‌ها در آمدند که این میزان در سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۲۱۱ نفر بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به کتابخانه میدان امام تاکید کرد: طی سفر رهبر انقلاب در سال ۸۹ به شهر مقدس قم اداره ارشاد، بودجه مربوط به کتابخانه میدان امام را دریافت کرد که بهره‌برداری این کتابخانه با کتابخانه عمومی است و اکنون کتابخانه در حال تکمیل است.

وی با اشاره به بافت فرسوده کتابخانه‌های روستایی افزود: کتابخانه‌های روستایی با بافت قدیمی که نیاز به تعمیر داشتند تعمیر شدند و تجهیزات مورد نیاز در اختیارشان قرار گرفت. همچنین برای انجام اقدامات و نشست‌های فرهنگی بودجه لازم را در اختیار مسوول کتابخانه قرار دادیم.

جباری عنوان کرد: مرداد ماه سال جاری نشست کتابخوان، یک نشست تخصصی شعر و ادب، یک نشست ویژه عفاف و حجاب و یک نشست کانون ادبی با موضوع داستان‌نویسی و نقد کتاب ویژه کودک و نوجوان و افراد روشندل برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی در سال گذشته خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۷۱ نشست کتابخوان کتابخانه‌ای، ۴۹ نشست کتابخوان مدرسه‌ای و چهار نشست کتابخوان ویژه استانی و ملی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: در جشنواره رضوی سال جاری معرفی و بررسی کتاب بانوی ملکوت با حضور آیت‌الله کریمی جهرمی نویسنده کتاب، در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار