امام جمعه شهر سامان گفت: گاهی برخی مصلحت‌اندیشی‌های قدرت‌محور باعث می‌شود که برخی از این وظیفه اسلامی و انقلابی خود شانه خالی کنند.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۴۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به دیدار مسؤولان و فعالان فرهنگی استان‌های یزد و همدان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار توصیه‌ها و نکات مهمی را بیان داشتند که وجه مشترک این توصیه‌ها و نکات آن است که نباید در برابر هجمه فرهنگی و رسانه‌ای و تلاش‌های جدید جبهه دشمن مایوس و ناامید یا ضعیف و زبون شد.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت و تلخی‌هایی وجود دارد اما نباید از واقعیت‌های شیرین، رویش‌ها و جوانه‌های امید غفلت کرد و اگر یک جریان فرهنگی و یا یک ملت امید را از دست بدهند آن وقت آغاز شکست است.

امام جمعه سامان در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانسته است توانایی خود را در تربیت نسل‌های بعدی انقلاب به خوبی نشان دهد که در این راستا وظیفه مسؤولان، تلاش برای تقویت روحیه انقلابی و تقویت نیروهای انقلاب و جلوگیری از تضعیف آنها در همه محیط‌های تبلیغی و به خصوص دانشگاهی خیلی مهم است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند مسؤولان به گونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی تضعیف و جریان مقابل آن در محیط‌های فرهنگی، دانشگاهی و تبلیغات دینی تقویت شود که این مهم نشان‌دهنده وظیفه مسؤولان کشور است.

وی بیان داشت: گاهی برخی مصلحت‌اندیشی‌های قدرت‌محور باعث می‌شود که برخی از این وظیفه اسلامی و انقلابی خود شانه خالی کنند، در حالی که فراموشی این وظیفه مساوی با صدمه به فرهنگ انقلاب اسلامی است که امید است مسؤولان کشور خصوصاً مسؤولان جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه‌ای عمل کنند که در پایان مسؤولیت خود کارنامه‌ای درخشان در انجام این وظیفه داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان تاکید داشتند و شهید محسن حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب معرفی کردند و بیان داشتند که خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.

ملکپور با اشاره به اینکه شهید حججی علاوه بر کسوت والای  پاسدار بودن در مسجد محل زندگی از فعالان فرهنگی بود، این روزها همه جا حرف از این شهید والامقام است و به حق که این شهید تاثیر بسیار بزرگی بر جامعه و به ویژه جوانان گذاشت.

خطیب نماز جمعه سامان ادامه داد: یکی از سوالات اصلی این روزها که توجه افکار عمومی و جهان را به خود معطوف کرده، آن است که این شهید بزرگوار در چه محیطی تربیت یافته که رفتار و شهادت او اینگونه مورد توجه قرار گرفته است و توانسته موج مثبتی در دنیای امروزی ایجاد کند و به طور قطع و یقین می‌توان گفت مسجد به عنوان مهمترین نهاد است که او را اینگونه تربیت کرد.

وی هفته نکوداشت مساجد را یادآور شد و در این راستا ضمن تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران مساجد، ادارات، کانون‌ها، پایگاه‌های مساجد، هیات امناء و خادمین، بیان داشت: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم زیرا زمان، زمان مهم و حساسی است و موج بیداری اسلامی در منطقه فراگیر شده است.

امام جمعه سامان با عنوان اینکه نقش مساجد در روشنگری و هدایت امت برای انتخاب راه صحیح و گرفتار نشدن در دام بدخواهان اسلام خصوصا آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب بیشتر از گذشته اهمیت دارد، تصریح کرد: به همین دلیل دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تضعیف و ضربه زدن به این مرکز ثقل قدرت استفاده می‌کنند و لذا کار همه دست‌اندرکاران مساجد سخت‎تر و دقیق‌تر می‌شود که امیدواریم همه دست‌اندرکاران مساجد به این نکته، عنایت لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به آغاز هفته دولت اشاره کرد و ضمن تبریک این هفته به همه دولتمردان، خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم با رای اعتمادی که از مجلس گرفت کار خود را در همین ایام شروع کرده که علت نامگذاری هفته اول شهریورماه به نام هفته دولت ترور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، رئیس‌جمهور و نخست وزیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 است.

ملکپور در این راستا بیان داشت: آن چیزی که شهیدان رجایی و باهنر را در بین مسؤولان اجرایی کشور برجسته و از سایرین ممتاز می‌کند قطعاً شهادت آنان به عنوان علت اصلی نیست، چرا که ده‌ها عزیز دیگر در بین مسؤولان کشور به شهادت رسیدند و آن چیزی که علت نامگذاری این هفته به نام هفته دولت نام گرفته است، ظهور و بروز آنان در عرصه سیاست در حد و اندازه ارزش‌های اسلامی خدمت انقلابی و جهادی است.

خطیب نماز جمعه سامان مهمترین شاخصه دولت اسلامی را مدیریت جهادی و انقلابی دانست و افزود: مدیریت جهادی یکی از سرمایه‌های کشور و یکی از عوامل استحکام قدرت ملی نظام اسلامی است و مردم ایران، شهیدان رجایی و باهنر را مظهر عشق به خدمت صادقانه و در عین حال الگوی مدیریت انقلابی و جهادی می‌دانند.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی یعنی تلاش بی وقفه، عاشقانه و تمام‌ عیار در خدمت خالصانه به مردم و مبتنی بر مبارزه انقلابی در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که با نیت الهی و توکل بر خدا مدیریت جهادی و انقلابی با مصرف‌گرایی، اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی، تبعیض و ترویج نظام طبقاتی فقیر و غنی، غرب‌گرایی، غرب گدایی، سستی و تنبلی، بی‌حالی، با غفلت از نفوذ دشمن، غفلت از فضای مجازی و رفاه‌زدگی در تقابل مستقیم است.

امام جمعه سامان در ادامه بیان داشت: انتظار از دولت دوازدهم در آغاز دوره چهار ساله خود این است که برای تحقق کلیه موارد راهبردی و عملیاتی مطرح شده در حکم تنفیذ و فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ، لحظه‌ای غفلت نکنند و با غنیمت شمردن فرصت‌ها از تمام ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد امور با مدیریت جهادی و انقلابی تلاش کند و همه نهادها هم در این راه، دولت محترم را کمک خواهند نمود.

ارسال نظرات