حسن یزدانی ملی پوش کشتی آزاد ایران با قهرمانی در مسابقات جهانی پاریس، نخستین نشان طلای جهان را به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۸۰۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مازندرانی‌ها و به خصوص شهروندان جویباری چندین ساعت قبل از مسابقه دیدار فینال حسن یزدانی در منزل پدری حسن یزدانی و نیز میادین و پارک المپیک این شهر حضور یافته و مشغول جشن شادی شدند.

حسن یزدانی ملی پوش کشتی آزاد ایران با قهرمانی در مسابقات جهانی پاریس، نخستین نشان طلای جهان را به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.

حسن یزدانی دارنده مدال طلای وزن 74 کیلوگرم المپیک ریو، نقره پیکارهای جهانی و طلای جوانان جهان دقایقی قبل در دیدار نهایی وزن 86کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان با شکست، نشان با ارزش طلا را کسب کرد و با پرچم مقدس ایران به همراه مربی خود دور افتخار زد.

یزدانی در مصاف با حریف بوریس ماکویف اسلواکی در کمتر از دو دقیقه با نتیجه10برصفر ضربه فنی کرد و مقتدرانه در این وزن در آوردگاه جهانی طلایی شد.

سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران نیز توسط این پهلوان غیرتمند مازندرانی در سالن ورزشی 20هزار نفری شهر پاریس طنین انداز شد.
یزدانی در این مسابقات پس از استراحت در دور نخست در دور بعد عظمت دولت بیکو" از قزاقستان را 12 بر 2 شکست داد و در دومین مبارزه پیتر یانولوف از مولداوی را 10 بر صفر از پیش رو برداشت.

یزدانی در دور بعد با برنده الکساندر گوستیف دارنده نقره و برنز جهان از جمهوری آذربایجان را 10 بر صفر شکست داد.

این آزادکار مازندرانی در مرحله نیمه نهایی ماقبل ولادیسلاو والیف آزادکار روسی قرار گرفت ودر حالی با حرکت غیر ورزشی در دقیقه 4 با ضربه سر، به صورت یزدانی کوبید تا دقایقی استراحت کند که این نقشه نیز کارساز نبود در نهایت با نتیجه 4 بر صفر مقابل یزدانی زانو زد تا آزادکار کشورمان به عنوان نخستین فینالیست کشتی ایران در رقابت های قهرمانی جهان در پاریس شد.

او با شکست مقتدردانه ماکائوف از اسلواکی نشان زرین طلا را بر گردن آویخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها