خبرهای داغ:
گزارشی از عرصه جهادی، جهادگران دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین:
شیرینی سپری کردن تعطیلات تابستانی در میان مردم ساده و بی آلایش روستایی چنان در جان و دل پزشکان و دانشجویان رسوخ کرده که ترجیح دادند مطب خود را تعطیل کرده و این ایام را با آنها شریک باشند و با لبیک بر ندای امام خود در راه خدمت به هم وطنان لباس جهاد بر تن کنند تا این جهاد اصغر را وسیله رسیدن به جهاد اکبر و مبارزه با نفس و خودباوری و خودسازی قرار دهند.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۵۶
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، شیرینی سپری کردن تعطیلات تابستانی در میان مردم ساده و بی آلایش روستایی چنان در جان و دل پزشکان و دانشجویان رسوخ کرده که ترجیح دادند مطب خود را تعطیل کرده و این ایام را با آنها شریک باشند و با لبیک بر ندای امام خود در راه خدمت به هم وطنان لباس جهاد بر تن کنند تا این جهاد اصغر را وسیله رسیدن به جهاد اکبر و مبارزه با نفس و خودباوری و خودسازی قرار دهند.
گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در قالب ۳ گروه با حضور ۱۲۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه از 9 تا 26 مردادماه در این اردو شرکت می کنند که دانشجویان جهادی گروه "بدون مرز" آخرین تیم جهادی پزشکی را تشکیل می‌دهند.
هر گروه به مدت 5روز به‌صورت تیم ۴۰ نفره از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی، دندان‌پزشکی و مامایی، علوم‌آزمایشگاهی،بهداشت محیط، غربالگری،سنجش شنوایی و بینایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در محل استقرار خود به برپایی تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی به مردم محروم منطقه الموت قزوین-دهستان دستجردسفلی اقدام کرده و از 8صبح تا شامگاه به ارائه خدمات به اهالی این روستا و 18 روستای همجوار می‌پردازد.
در این راستا سراغ جهادگران گروه " بودن مرز" رفتیم تا انگیزه حضورشان در اردوهای جهادی را جویا شویم.
سعید ناصرلویی دانشجوی رشته اتاق‌عمل در خصوص اهمیت حضور جهادگران در اردوهای جهادی اظهار کرد: وقتی به‌صورت مداوم با مردم محروم در رفت‌وآمد باشی حس غرور و تکبر از بین می‌رود.لبخند رضایتی که بر چهره مردم روستا می‌نشیند باعث دلگرمی ما می‌شود.
این دانشجوی جهادگر ادامه داد: با توجه با اینکه مردم این منطقه فاصله زیادی با شهر دارند و همچنین بضاعت مراجعه به پزشک متخصص و دندان پزشک را ندارند، رفع محرومیت و فقرزدایی از اهداف این اردوها به‌شمار می‌آید.
محمد حاجی‌آبادی پزشک و متخصص قلب خدمت‌رسانی را وظیفه آحاد جامعه دانست و بیان کرد: خیلی خوشحال هستم که توفیق خدمت به مردم محروم نسیبم شده است. شرایطی که در اردوهای وجود دارد باعث خودسازی می‌شود و این بزرگترین غنیمتی است که از این اردوها به‌دست می‌آید.
وی ابراز داشت: جهادگران معمولا در جاهایی ورود می‌کنند که توسط مسئولان کار خاصی در آن‌جا صورت نگرفته است.
این پزشک جهادگر یادآور شد: بیشتر از اینکه ما منتی داشته باشیم که آمدیم اینجا خدمت‌رسانی ‌کنیم، منت بر سر ماست که در کنار این مردم حضور پیدا کرده تا بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم.
نگار محمدی فارغ‌التحصیل رشته داندانپزشکی که برای بار چهارم در این اردوها شرکت می‌کنند گفت: جهادگران در این اردوها دلی و بدون انگیزه مادی حضور پیدا کرده و خدمات رایگان ارائه می‌دهند.
محمدی خواستار شرکت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی که تاکنون در اردوهای جهادی شرکت نکرده‌اند شد و خاطرنشان کرد: آرامشی که در اردوهای جهادی وجود دارد در جای دیگر یافت نمی‌شود.
کیارش ابراهیمی‌زاده فارغ‌التحصیل رشته علوم‌آزمایشگاهی اردوهای جهادی را یکی از بهترین یک‌هفته‌های اردو و مسافرت‌هایی که تاکنون رفته یاد کرد و گفت: در این اردوها شور و نشاط خاصی وجود دارد و سبک زندگی در اینجا بسیار متفاوت با سبک زندگی شهری است.
ابراهیمی‌زاده تصریح کرد: مسئولان برای تداوم اردوهای جهادی بهتر است یک تیم غیردانشگاهی متشکل از پزشکان مختصص،کارشناسان و... باشد تا در طول تحصیلی هم این دوره‌ها برگزار شده و به‌صورت مقطعی نباشد.
حسین درویشوند دانشجوی رشته فوریت‌های پزشکی کمک به مردم محروم و بی‌بضاعت را مهمترین انگیزه خود در ادوهای جهادی عنوان کرد و گفت: لبخند رضایت مردم روستا خستگی را از تن جهادگران می‌زداید. کار ویژه گروه‌های جهادی فرهنگ سازی دربین مردم روستا است
شهاب‌الدین ناظری فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی گفت: ترمیم دندان، جرم‌گیری، کشیدن دندان‌های غیرقابل نگهداری از جمله خدماتی بود که به مردم این مناطق ارائه شد.
ناظری خودسازی را از اهداف مهم این اردوها برشمرد و بیان کرد: مسئولان ارشد استانی باید با دید بازتر نیازهای مردم مناطق محروم را شناسایی کرده و جلساتشان را در همین مناطق برگزار کنند و برای رفع آن چاره‌ای بیاندیشند و شرایط را برای حضور جهادگران در این مناطق فراهم کنند.
وی از عدم حضور مسئولان استانی در این مناطق ابراز تاسف کرد و گفت: مسئولان ارشد استانی و کشوری متاسفانه در زمینه محرومیت‌زدایی فعال نیستند و بیشتر حرکاتشان جنبه‌ی نمایشی دارد
فاطمه صفری از دیگر دانشجویان از دیگر دانشجویان این دانشگاه، مهمترین هدف اردوهای جهادی را خودسازی برشمرد و بیان کرد: سازندگی مقدس ترین غنیمت باقی مانده از این سفرها است چرا که همیاری و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی در محیطی که رنگی از ریا و نمایش‌های شهری را ندارد، خودسازی در درون را به اوج می رساند.
صفری هجرت و دوری از زندگی شهرنشینی را از دیگر ابعاد مهم اردوهای جهادی مطرح کرد و گفت: جدایی از زندگی روزمره شهری و حضور در محیطی با شرایط اولیه زندگی این بستر را فراهم می‌آورد تا شرکت کنندگان در این اردوها بیش از پیش ضعفهای فردی و تعلقات به زندگی روزمره را درک کنند.
احسان مرشدی استاد دانشگاه‌ها و متخصص پروتزهای دندانی به همراه همسر خود (سارا ترابی استاد دانشگاه و متخصص جراحی لثه و ایمپلنت) مطب شخصی‌شان را تعطیل و برای ارائه خدمات رایگان در این اردوها حضور پیدا کردند.
مرشدی انگیزه حضور خود و همسرش را در این اردوها بیان کرد و گفت: برای رسیدن به قُرب الهی و کسب رضایت مردم و پرداخت زکات علم خود به همراه دانشجویان راهی این سفر معنوی که توام با آرامش است شدیم
زینب حیدری فارغ‌التحصیل رشته داندانپزشک عمومی که به همراه خانواده‌اش در این اردو شرکت کرده می‌گوید: از حضور در اردوهای جهادی انرژی خاصی دریافت می‌کنم و وقتی این دوره‌ها به اتمام می‌رسد ناراحت می‌شوم.
پوریا داداشی دانشجوی رشته‌ی فوریت‌های پزشکی بیان کرد: این اردوها باعث شده تا شرایط سخت را تجریه کرده و از فعالیت و فضای معنوی آن بهره‌مند شویم.
9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها