خبرهای داغ:

خدمات مرکز مشاوره و درمان ناباروری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گامی موثر در تحکیم روابط زناشویی

مرکز مشاوره و درمان ناباروری ( IUI ) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد و از آن موقع تاکنون به درمان و مشاوره صد‌ها زوج نابارور پرداخته است.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۲۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) وابسته به دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در رابطه با این مرکز اظهار کرد: امروزه یکی از دغدغه‌های زوج‌ها و بصوص زوجهای جوان ناباروری است که باعث اختلالات زیادی در زندگی آنان می‌شود لذا این مرکز با ارائه مشاوره و درمان به بیماران خود توانسته است تا کنون سهم بسزایی در رفع این مشکل بزرگ خانوادگی داشته باشد.

دکتر حسین هراتی‌پور افزود: از سال ۸۴ که این مرکز راه اندازی شده تا کنون نزدیک به ۲هزار زوج نابارور یا مشاوره شده‌اند و یا اینکه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: در این مرکز خدماتی نظیر مشاوره جهت ناباروری در آقایان که شامل بررسی اسپرم قبل و بعد از عمل واریکوسل و اثر گذاری این بیماری در کیفیت اسپرم و درمان بیماری و بهبود فرایند اسپرماتوژنز و نیز آنالیز اسپرم جهت ارزیابی تعداد و حرکت و مورفولوژی اسپرم انجام می‌گیرد.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) گفت: چندین متخصص زنان و ارولوژی و نیز چند پزشک عمومی با این مرکز همکاری می‌کنند.

وی تاکید کرد: در سال ۹۵ با تلاش تیم پزشکی بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، اولین نوزاد به روش تلقیح مصنوعی در این مرکز و در این شهرستان متولد شد.

هراتی‌پور با بیان اینکه امروزه بخشی از اختلافات خانوادگی به علت عدم رضایتمندی جنسی زوج از روابط زناشویی است که بخش عمده آن به علت اختلالات نعوظی و یا انزال زودرس مردان است که در برخی موارد این اختلالات می‌تواند باعث بروز ناباروری در زوج گردد اظهار کرد: بارداری طبیعی وابسته به عوامل متعددی است که در صورت نبود و یا اختلال در هر یک از آن‌ها، امکان باروری کم شده و یا حتی به صفر می‌رسد، در چنین مواردی درمان‌های کمک باروری می‌توانند به یاری زوج‌های نابارور آمده و بسیاری از مشکلات را جبران نمایند و IUI یکی از روشهای کمک باروری است که ممکن است به تنهایی یا به همراه تحریک تخمدان با دارو، برای درمان نازایی استفاده شود که تزریق اسپرم شسته شده به داخل رحم یا هر جایی بالا‌تر از مجرای داخلی دهانه رحم را، آی یو آی می‌نامیم.

وی با بیان اینکه عمل آی یو آی بدون درد و سریع می‌باشد و حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد گفت: ابتدا یک نمونه اسپرم از مرد گرفته می‌شود و این نمونه ممکن است داخل آزمایشگاه یا در منزل انجام شود، سپس باقی مراحل انجام می‌گیرد و در واقع جالب است بدانید بارداری به روش IUI هیچ خطری برای جنین و مادر ندارد بلکه ممکن است فوایدی هم داشته باشد.

بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بوده و سالهاست به عنوان یک مرکز آموزش پزشکی و درمانی و با یکصد تختخواب در حال خدمت به مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها