خبرهای داغ:
امام جمعه بندرترکمن:

اصناف و بازاریان با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور گذارند

امام جمعه بندرترکمن گفت: اصناف و بازاریان باید با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور گذارند.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۷۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام صالح منصوری صبح امروز در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج اصناف و بازاریان در مسجد جامع شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: هر نهضت و انقلابی که در جامع ما شروع شدسال های سال در کنارش کسبه و بازاریان بودند.

وی ادامه داد: در هر شهری که نگاه می‌کنیم ده‌ها هزار مغازه وجود دارد که هر کدام یک قدرتی هستند که در کنار علما برای دین نقش آفرینی می کنند.

امام جمعه بندرترکمن بیان داشت: از سال 1342 به بعد وقتی نگاه می‌کنیم همیشه بازاریان گوش به فرمان امام خمینی (ره) بودند و کارهای بزرگی را انجام دادند و بازاریان همیشه حامی فقرا بوند و بازاریان همیشه به علما برای نشر و تبلیغ دین کمک کردند.

حجت الاسلام منصوری ساخت حسینیه ها و مساجد در کنار بازار را ازجمله کارهای بازاریان در زمان انقلاب عنوان کرد و گفت: مساجد محل امنی برای بازاری ها فراهم کرده بودند تا گردهم آیند و به مخالف با رژیم پرداخته و فشارهای حکومت را افشا کنند.

وی افزود : تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه در بازار یا مساجد و کمک بازاریان به آنها یکی از راه‌های حمایت بازار از نهضت انقلابی ایران بود.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به اعتقادات مذهبی بازاریان گفت: آنها خود را ملزم به پرداخت وجوهات شرعیه به علما و حوزه‌های علمیه می‌دانستند و اگر از پرداخت مالیات به دولت سرباز می‌زدند در پرداخت وجوهات شرعی بسیار مقید بودند که باعث شده بود بازار و مسجد همیشه با یکدیگر همکاری داشته‌اند همین انس با علما باعث شده که در مبارزات سیاسی و دینی، اصناف و کسبه همیشه حضور فعال داشته‌اند.

حجت الاسلام منصوری با تاکید بر توجه ویژه به نماز اول وقت، گفت: بازاریان و اصناف همیشه از معتمدان مومن و متعهد مردم بوده اند و باید تلاش کنند در هیاهوی جامعه امروز نیز مبلغان و مروجان خوبی برای احکام اسلامی به خصوص نماز اول وقت در جامعه باشند.

وی ادامه داد: بازار محل رفت و آمد و مرکز خرید است و اقامه نماز اول وقت در بین بازاریان و اصناف می تواند در نهادینه کردن فرهنگ نماز اول وقت در جامعه موثر باشد

امام جمعه بندرترکمن تاکید کرد: امروز باید همه ما به مسائل شرعی در کسب دقت ویژه داشته باشیم و در ایام ولادت‌ها و شهادت‌ها حتما آذین‌بندی و فضاسازی بازار و حداقل مقابل واحد صنفی خود را فراموش نکنیم و در ولادت‌ها جشن بگیریم و عید قربان و غدیر بازار باید نمایانگر این جشن‌ها باشد توجه به این ایام در کسب روزی حلال تاثیر بالایی دارد.

وی توجه به فقرا و اقتصاد مقاومتی را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و گفت: اصناف و بازاریان باید با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور گذارند و لذا صنوف بدنه اصلي نظام توزيع کالا در کشور هستند و بايد نقش اساسي در شفاف سازي نظام توزيع، قيمت گذاري و روزآمد سازي شيوه‌هاي نظارت بر بازار ايفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها