بازدارنده های ما در برابر تهدیدات معتبر است و همه موشکها را دیدند و فهمیدند اراده بکارگیری آنها نیز وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۸۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در گردهمایی سیاسی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم اهلبیت علیهم السلام ، سالروز شهادت حاج مهدی عراقی و روز بسیج اصناف را گرامیداشت.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در ادامه با اشاره به روایتی پیرامون سفارشات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به حضرت علی علیه السلام گفت: حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: یاعلی سه خصلت است که سید و سرور همه کارهای نیکی است که انسان انجام می دهد .

وی، ادامه داد: دو خصلت از این ویژگی ها مربوط به روابط اجتماعی است و یکی هم در مورد رابطه انسان و خداست .

حجت الاسلام سرافراز گفت: رفتار عادلانه و از روی انصاف با مردم نخستین خصلت مورد نظر پیامبر اکرم بود، هرچند این مسئله در گفتن بسیار آسان است؛ اما در عمل دشوار می باشد چون غالباً آنجا که شخصیت و منافع انسان مطرح است، حق را به خود می دهد و دیگران را با منافع خود مقایسه می نماید؛ در حالی که انسان باید خود را هم مانند دیگران ببیند.

وی، مواسات با برادران دینی در راه خداوند را دومین سفارش پیامبر به حضرت علی علیه السلام عنوان کرد و افزود: مواسات یعنی کمک کردن و اعانت به دیگران، که از هر طریق ممکن بتواند گره گشایی کند و مساعدت نماید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، یاد خدا در همه حالات را سومین سفارش مهم پیامبر به مولای متقیان دانست و گفت: روح همه اعمال انسان این است که آدمی در همه احوال به یاد خدا باشد، نه فقط در سختی ها و شدائد و دشواریها به یاد خدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، سپس آیه شریفه 11 از سوره مبارکه مائده را یادآور شد که خواستار به یادآوری نعمت های خداوند از سوی مؤمنان می باشد و گفت: یک حقیقت وجود دارد و آن این است که اسلام امروز همانند دوران بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و دوران صدر اسلام و در دوران ائمه اطهار علیهم السلام، به همان اندازه و بیشتر اسلام نیاز به یاری دارد.

وی، تصریح کرد: خورشید اسلام امروز درخشش عجیبی را در عالم ایجاد کرده و دشمنان از گسترش اسلام و بیداری و آگاهی ملت های مسلمان به وحشت و هراس افتاده اند.

این مقام مسئول، اضافه کرد: از این روی دنیای استکبار همه ظرفیت و توان و قدرت خویش را به میدان آورده تا از گسترش و نفوذ بیشتر اسلام در منطقه و عرصه بین الملل جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی قریب 40سال است که هرچه جنگ بزرگ اتفاق افتاده، یکطرف آن استکبار قرار داشته  که در جهان اسلام اتفاق افتاده است.

وی، افزود: امروز اسلام یک قدرتی را ساخته که این قدرت اگر گسترش پیدا کند حتماً هندسه قدرت را در جهان به شکل شگفت انگیزی تغییر خواهد داد و مناسبات جهانی را دستخوش تغییر قرار داده و نظم جهانی را متحول می سازد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: قدرت های بزرگ می دانند که مسلمانان با مفاهیم قرآنی ارزشمند و زیبایی مانند؛ عدالت، استقلال، اجتناب از طاغوت ها و ...، از ابتدای اسلام در جستجوی آن هستند و تقریباً همه شهدای اسلام شهدای عدالت و حریت و آزادی می باشند و این نبرد بین حق و باطل ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز تأکید کرد: امروز در فراز این نبرد قرار داریم و در موضع مناسب هستیم و این موضع بی عملی استکبار است؛ زیرا آمریکا دارای قدرت نرم افزاری و سخت افزای است؛ لیکن آن چیزی که اتفاق افتاده، نبودِ فضا و میدان برای بکارگیری این قدرت است که به این می گویند" بی عملی".

وی، تصریح کرد: بی عملی، یعنی شکل ظاهری قدرت آنها آتشباری است؛ اما هرجا عمل می کنند نتیجه منفی می گیرند. خودشان اعتراف کرده اند هرچه بیشتر عمل می کنیم، بیشتر شکست می خوریم.

این مقام مسئول با اشاره به آیه شریفه 11 از سوره مبارکه مائده؛ " یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ وَ اتَّقُوا اللّهَ وَ عَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ"،گفت: بر اساس نص صریح قرآن کریم، این قوم (استکبار جهانی) اراده کرده اند بر علیه شما مبسوط الید باشند. از هر ساز و کاری خواستند علیه شما استفاده می کنند و از همه گزینه های روی میز و همه آپشن ها؛ اما خداوند دست اینها را علیه شما بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز افزود: دشمنان انقلاب اسلامی نمی توانند عملیات نظامی انجام دهند؛ چون هیچ چشم اندازی در مقابل آنها وجود ندارد. قدرتشان در زمین کارآیی ندارد. هزینه ای که باید بپردازند خیلی بیشتر از فایده شان است.

وی، ادامه داد: در دریا نیز نمی توانند، چون باید بایستند و مقاومت کنند که نمی توانند. صلابت شهید حججی و گریه افسران آمریکایی در خلیج فارس را در کنار هم مقایسه کنید می بینید که سربازان و افسران آمریکایی در دریا نیز مقهور شجاعت و دلاوری پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این چیزی که در رسانه های آمریکایی  تبلیغات عظیم و وسیع دارند، قدرت واقعی شان این نیست. عمل و حرف سیاسی آنها مابه ازای میدانی ندارد؛ برعکس ما به ازای زیادی داریم. حرفی که نظام اسلامی بزند عمل می کند. موشکها را همه دیدند و فهمیدند که هم موشک واقعی است و هم اراده بکارگیری موشکها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز با اشاره به تهدیدات فراروی نظام اسلامی، مشکلات لشکر طالوت در برابر جالوت را یادآور شد و گفت: در این شرایط چیزی که مهم و در عین حال خطرناک و عین سم می باشد، ترس از تهدید دشمن است نه خود تهدید.

وی، ادامه داد: این نکته کلیدی است که خود تهدید خطرناک نیست؛ چون بحمدالله بازدارنده های ما معتبر هستند؛ ولی متإسفانه صلابت و هیبت پوشالی  و ظاهری استکبار چشمان بعضی ها را خیلی پرکرده است؛ لذا از تهدید دشمن می ترسند.

این مقام مسئول رویکرد دشمن در برابر نظام اسلامی را در سطح سیستمی یک رویکرد همه جانبه دانست و افزود: تحریم در ذیل این رویکرد همه جانبه دشمن قرار دارد و اساس این رویکرد تهاجم و تقابل همه جانبه با انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، اضلاع هندسه راهبردی دشمن برابر نظام اسلامی را تشریح کرد و گفت: تحریم، انزوای سیاسی، تهی سازی کشور از قدرت معتبر بازدارنده، مهار قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی و نفوذ از وجوه اضلاع هندسه راهبرد دشمن بر علیه نظام و انقلاب اسلامی به شمار می روند.

ارسال نظرات