خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود هشدار داد:
مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود تاكيد كرد: با توجه به اينكه نهادينه كردن فرهنگ بازيافت بسيار مهم و ضروري است، در اين راستا فعاليت مافياي بازيافت در كشور يك تهديدي به شمار مي رود.
کد خبر: ۸۹۰۸۱۳۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

توحید رزمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج اظهاركرد: شرکت فراگستران زنده رود از سال 1392 با هدف ارايه بهترین خدمات عمومی با تکیه بر کار تیمی،پشتکار،شکوفایی وخلاقیت سازمانی ایجاد و مشغول فعالیت شد.

وي با اشاره به اینکه اين شركت به عنوان کارآفرین تاكنون براي 900 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم اشتغالزایی کرده است، ادامه داد: در حال حاضر جمع آوری پسماندهاي 9 شهر كشور از جمله شهرهاي نيشابور، زنجان، املش، رشت، لاهيجان، اروميه، كرمان، اهواز و ياسوج توسط شرکت فراگستران زنده رود انجام مي شود.

مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود تاكيد كرد: با توجه به اينكه 25 درصد سازمان هاي پسماند كشور از فعاليت هاي شرکت فراگستران زنده رود شناخت و آگاهي دارند، اگر مسؤلان بيشتر به اين شركت اهميت دهند مي توانيم فرهنگ بازيافت را در ايران نهادينه كنيم.

وي نهادينه كردن فرهنگ بازيافت را بسيار مهم و ضروري خواند و گفت: در اين راستا فعاليت مافياي بازيافت در كشور يك تهديدي به شمار مي رود.

رزمي ادامه داد: هنگام آغاز فعاليت در شهرهاي كشور با مافياي بازيافت رو به رو مي شويم، مافيايي كه دوره گردهايي را براي جمع آوري بازيافت اجير كرده اند اما اين شركت طي فراخواني همه دوره گردهاي شهر مورد نظر را شناسنامه دار كرده و تحت پوشش بيمه اي و حقوقي خود قرار مي دهد تا فرهنگ بازيافت به شهرها باز گردد.

وي ادامه داد: خوشبختانه در اين ميان ماده 16 قانون پسماند از فعاليت قانوني شرکت فراگستران زنده رود حمايت مي كند و با متخلفان برخورد مي كند تا جايي كه كارگاه هاي راه اندازي شده مافياهاي پسماند پلمب مي شوند.

مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود خبر از احداث كارخانه كمپوست با مشاركت يك شركت سرمايه گذار اتريشي در شهرستان گلپايگان داد و افزود: اين كارخانه با اعتباري افزون بر 13 ميليارد تومان اعتبار در حال احداث است و تا 3 ماه آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: با تحقق اين پروژه در شهر گلپايگان ديگر شاهد دفن پسماندها نخواهيم بود.

رزمي يادآور شد: در ايران نتوانسته ايم دفن پسماندها را به صفر برسانيم اما خوشبختانه در حال حاضر شهرداري زنجان با سرمايه گذاري 150 ميليون دلاري در صدد راه اندازي كارخانه زباله سوز است تا از زباله ها برق توليد كند و البته اميدواريم در ساير شهرهاي كشور هم شاهد چنين اقدامات ارزشي باشيم.

مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود اظهاركرد: در حال حاضر 25 درصد امور بازيافت خدمات شهري شهرداري هاي كشور توسط اين شركت انجام مي شود كه عمده آن در زمينه فرهنگ بازيافت است.

وي تاكيد كرد: در هر شهري كه وارد مي شويم صفر تا صد نهادينه كردن فرهنگ بازيافت آن شهرها  طي مدت يك ماه انجام مي شود.

رزمي با بيان اينكه عدم تفکیک از مبدأ زباله ها نسل آینده را با خطر روبه رو می کند، گفت: از هرکیلو زباله 750 گرم آن مواد قابل بازیافت است که با بی توجهی روانه سطل های زباله  می شوند و به همراه زباله ها دفن می شوند و این در واقع خطر بزرگی است که زیر گوش شهرها قرار گرفته است.

وي با اشاره به اینکه دفن موادبازیافتی به همراه زباله ها در 60 سال آینده شهرها را از بین می برد، اظهاركرد: ما در صدد هستیم فرهنگسازی  تفکیک زباله از مبدأ را با اطلاع رسانی گسترده در قالب طرح خانه به خانه انجام دهیم اما با مانع تراشی مدیران شهرداری ها رو به رو شده ایم .

مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود گفت: انتظار ما از مسؤلان این است که به این مسأله به دید اقتصادی ننگرند بلکه با دید ارتقای فرهنگ شهروندی نگاه کنند زیرا اگر بیابان ها از دفن زباله پر شدند تکلیف نسل آینده ما چه خواهد شد؟

وي يادآور شد: ورود به شهرهاي مشهد، سمنان، بندرعباس از برنامه هاي آينده اين شركت خواهد بود واحداث كارخانه كمپوست در شهرهاي ياسوج و نيشابور نيز جزو برنامه هاي آينده اين شركت خواهد بود.

رزمي اضافه كرد: مهمترين هدف ما ورود سهام اين شركت به بازار بورس است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها