دادگاهی در شهر سئول روز جمعه معاون اول شرکت سامسونگ لی جائه یونگ را به 5 سال زندان محکوم کرد ، علت این محکومیت فساد و رشوه خواری در ارتباط با رئیس‌جمهور سابق این کشور بوده است.
کد خبر: ۸۹۰۸۱۸۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج، بررسی اتهامات مذکور منجر به خلع و استعفای رئیس جمهور سابق کره جنوبی پارک جئون های شد و حالا دامن مدیران عالی رتبه شرکت سامسونگ را هم گرفته است.

بر اساس بیانیه دادگاه اثبات شده که معاون اول سامسونگ به رئیس جمهور سابق کره جنوبی و دوست نزدیک او چوی سون ایل رشوه داده است. رئیس جمهور کره جنوبی نیز در ازای دریافت این رشوه به فرد محکوم کمک کرده تا کنترل خود بر گروه سامسونگ را تشدید و تقویت کند.

دادگاه جوهره این پرونده را روابط مبتنی بر دسیسه و انحصارطلبی میان قدرت سیاسی و قدرت سرمایه توصیف کرده و افزوده که مدیران سامسونگ به علت این رفتارها تاثیر منفی بر اقتصاد و جامعه کره گذاشته اند.

معاون اول شرکت سامسونگ که در ماه فوریه بازداشت شده بود، در هر 5 اتهام وارده شامل رشوه دادن، اختلاس، تلاش برای مخفی کردن روندهای جنایی، انتقال غیرقانونی دارایی ها به خارج از کشور و گواهی دروغ مجرم شناخته شده است. وی قصد دارد تقاضای فرجام خواهی کند. حجم رشوه پرداختی توسط سامسونگ به رئیس جمهور سابق کره جنوبی و اطرافیان وی در مجموع 38.3 میلیارد دلار بوده است.

ارسال نظرات