معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
هدف از اجرای طرح مهر تحصیلی ایجاد وحدت رویه‌ای واحد در عمل به نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان نیازمند است، خوشبختانه هر سال این طرح به نحو احسن دراستان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۸۲۲۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هر سال قبل از فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس طرح مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد وحدت رویه‌ای واحد در عمل به نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان نیازمند است، افزود: خوشبختانه هر سال این طرح به نحو احسن دراستان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح مهر تحصیلی موضوعاتی از قبیل خرید لباس و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان بی‌بضاعت، هزینه تحصیلی اطفال بی‌بضاعت، هزینه تحصیل و امرار معاش دانش‌آموزان مورد توجه است، اظهار داشت: در قالب طرح مهر تحصیلی برنامه‌های خیرخواهانه در راستای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال در قالب طرح مهر تحصیلی تعداد ۵۵۰ بسته فرهنگی از لوازم‌التحریر و کیف تهیه شده است،تصریح کرد: برای تهیه هر بسته فرهنگی 150 هزار تومان هزینه شده است و این بسته‌ها در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در زمان تحصیل دانش‌آموزان هم در طول سال انجام می‌شود، تصریح کرد: برای مثال مرحوم رضا حسنلو واقف خیر اندیش در سال 1338 با همین نیت وقف کرده که پارسال در روزهای زمستان در روستای طهماسب‌آباد ابهر به همه دانش آموزان مدرسه همین روستا کفش کاپشن و کلاه و دستکش تهیه کرد که برای ارائه این خدمات 30 میلیون تومان هزینه شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ترویج سنت حسنه وقف در جامعه و حل مشکلات نیازمندان از اهداف اجرای این طرح است، گفت: امیدواریم با همکاری واقفان خیراندیش بتوانیم بیش از پیش به نیازمندان کمک کنیم.

خدابنده‌لو با تأکید بر همکاری بیشتر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی آثار و نتایج مثبت موقوفات افزود: همین امر موجب مشارکت بیش از پیش خیران در انجام سنت حسنه وقف خواهد شد.

 

ارسال نظرات