پیگیری «بسیج» از واردات بی رویه غذای بی کیفیتی به نام تیلاپیا_ 79

اقتصاد مقاومتی در حد شعار مانده است/به طور سازمان یافته روزانه جوانان را بی کار می کنند

اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید ودسترنج تولیدکنندگان کشور در حد شعار مانده است.ایا اینگونه می خواهیم از تولید داخل حمایت کنیم؟
کد خبر: ۸۹۰۸۲۵۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: سالیان اخیر شاهد واردات بی رویه و بی منطق انواع ماهی از کشورهای خارجی هستیم.واضح است که این اقدام ضمن آنکه بسیاری از مشاغل را از بین خواهد برد ضربه سنگینی به تولیدکنندگان ماهی های گرمابی و یا سردابی زده است در همین راستا سعی کردیم تا از نزدیک با مشکلات عدیده برخی تولیدکنندگان ماهی سردابی از جمله قزل آلا آشنا شویم. با ورود ما به این مرحله مشاهده کردیم که متاسفانه تولیدکنند گان داخلی برای پرورش ماهی بومی  و سالم در کشور باید با  موانع و مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کنند.

خبرگزاری بسیج بر آن شده است تا به صورت مستند و حضوری از مراکز پرورش ماهی و نیز فعالان عمده این صنعت، این مهم را پیگیری کند.  همچنین در این بخش و بر همین اساس گفتگویی با محمدعلی سالاروند، از تولیدکنندگان  ماهیان سردابی و نیز از منتقدین واردات ماهی تیلاپیا از کشور چین  ترتیب دادیم که از نظرتان می گذرد:

* اقتصاد مقاومتی در حد شعار ماند

 محمدعلی سالاروند، از تولیدکنندگان ماهی قزل آلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، گفت: اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید ودسترنج تولیدکنندگان کشور در حد شعار مانده است.ایا اینگونه می خواهیم از تولید داخل حمایت کنیم.؟.لاشه وارداتی چینی تیلاپیا تمام صنعت شیلات و اشتغال وتولید را به تمام معنا بلعیده است. بنده از شما این رسانه کشوری عاجزانه خواهشمندم به سنسورهای از کار افتاده مسئولین امر وزارت جهاد کشاورزی برسانید چنانچه اخرین رمق تولیدکنندگان پرورش ماهی لرستان را میشنوید انها را دریابید که شاید فردا دیگر دیر است.همچنین منتظر اسیب های دیگراجتماعی که بابت از دست رفتن شغل انهاست باشید.با کدام استدلال عقلی و راهبردی مجوز واردات تیلاپیا به رانت خوارانی که یک شبه پولدار میشوند را صادر کرده اید؟من می گویم شرم تان باد، ای رانت خواران.که سازمان یافته دارید روزانه صدها جوان فعال شیلاتی را از عرصه کار وتلاش وکوشش حذف می کنید.

 وی افزود: متاسفانه مسئولین کشور با ما معضل شروع بیماری به درستی برخورد نکردندبر همین اساس کارشناسان در رسانه ها به طور صحیح برای مردم فرهنگ سازی نکردند که این ویروس مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نمی کند و تنها موجب مرگ و میر ماهی‌ها می‌شود لذا خلا ترس از شیوع  بیماری در بین ماهی های تولید داخل و نیز واردات بی رویه ماهی تیلاپیا موجب شد تا ماهی داخلی بازار مصرف را از دست دهد.

* تولید  قزل آلا فرآوری می خواهد 

سالاروند با اشاره به لزوم فرآوری ماهی قزل آلا گفت: از طرفی چون ماهی تیلاپیای وارداتی توسط شرکت های فرآوری به شکل بسته بندی و فیله آماده شده بود مصرف کننده را جذب خود کرد همچنین  مردم  ماهی را به عنوان غذای سالم می‌شناسند  لذا نوع ماهی برای شان فرقی نمی کند بر همین اساس ماهی قزل آلا جای خود را به ماهی تیلاپیا داد.این در حالیست که ماهی قزل آلا از لحاظ مصرف خوراک و نیز شرایط پرورش در بهترین موقعیت پرورش می یابد و مصرف کننده از این موضوع بی خبر است. اغلب مردم کشور ماهی قزل آلا را به عنوان مرغوب ترین نوع ماهی می‌شناسند اما به علت شایعه شیوع بیماری بازار مصرف این ماهی کم شد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد خبر شیوع بیماری باید میانگین سطح علمی جامعه را در نظر گرفت بر همین اساس اگر قرار است خبری در  بین جامعه گسترش یابد از دکتر تا دیپلمه این خبر را می شنوند لذا باید بر اساس میانگین سطح افراد یک مطلب را به صورت دقیق توضیح داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار