عباس فلاحی باباجان گفت: تولیدات داخلی و تولیدکنندگان داخلی باید در جایگاه واقعی قرار بگیرند دولتمردان و نظام بانکی حمایت و تسهیلات با نرخ سود پایینی برای تولیدکنندگان در نظر بگیرند.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۲۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴

عباس فلاحی باباجان فعال بسیجی و نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه شواهد فراوانی در مورد شرایط نامناسب اقتصادی کشورمان وجود دارد؛ در بین مسوولان کشورمان افرادی هستند که  انگیزه لازم برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی با بیان اینکه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی یکی از حیاتی ترین منابع رشد اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود افزود: اقتصاد مقاومتی می‌تواند در تسریع تکنولوژی و بهبود تخصیص منابع در مسیر رشد اقتصادی موثر باشد. از اینرو اقتصاد مقاومتی در نظر دارد تا با هزینه کمتری پس اندازها و منابع موجود داخلی را به سرمایه گذاری موثر در اقتصاد تبدیل کند و وجوه مازاد در بخش‌های مختلف را به بخش‌های مورد نیاز تخصیص دهد تا اقتصادی کارآمدتر داشته باشیم.

این کارشناس اقتصادی بسیجی افزود:  تولیدات داخلی و تولیدکنندگان داخلی باید در جایگاه واقعی قرار بگیرند از اینرو انتظار این است که دولتمردان و نظام بانکی در اختیار بخش تولید داخلی قرار بگیرد و حمایت و تسهیلات با نرخ سود پایینی برای تولیدکنندگان در نظر بگیرند.

وی در خاتمه افزود: گردش  مالی در بخش تولید وجود ندارد و نظام بانکداری هم منابع عظیم مالی را در مسیر تجاری سازی و ساخت و سازهای نامحدود قرار داده است و بخش محدودی از منابع بانکی برای تولید داخلی در نظر گرفته شده است این در حالی است که تولیدکنندگان با مشکلات نقدینگی مواجه هستند.

ارسال نظرات