معاون فرماندار اشکذر با اشاره به اینکه خیلی از افراد جامعه نخبگان و اساتید را الگوی خود قرار داده اند افزود: توجه به بهره مندی از نخبگان و اساتید در راستا تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز خوانی می تواند عاملی اثر گذار باشد.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۷۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، علیرضا ابوالحسنی، در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان اشکذر ضمن اشاره به اینکه نماز یک وظیفه ثابت و الهی است اظهار کرد: حرکت درراستای تبلیغ و ترویج نماز یک وظیفه ذاتی است که باید مد نظر تک تک مسلمانان قرار گیرد.
وی افزود: دستور انضباطی نماز یکی از بعد‌های اصلی نماز است که باید در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز خوانی به این بعد توجه ویژه شود.
معاون فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: استفاده از شیوه تبلیغ گروهی و نیز ابتکار و نو آوری در بحث تبلیغ و ترویج می‌تواند در راه فرهنگ سازی نماز موثر واقع شود.
وی اظهار کرد: در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز خوانی در بین جوانان باید از شعار زدگی پرهیز کرد چرا که شعارزدگی خود می‌تواند لطمه زیادی را به این امر وارد نماید.
حجت الاسلام علی حبیبیان هم بر ضرورت برگزاری مستمر نماز در مدارس تاکید کرد و خواستار همراهی و همکاری بیشتر خیرین شهرستان در راستا رفع موانع موجود شد.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستا شیوه‌های دعوت به نماز برای خانواده‌ها را موثر عنوان نمود و اظهار کرد:برگزاری کار گاه‌های تخصصی ویژه مادران با این مضمون در سطح شهرستان نیز می‌تواند موثر واقع شود که اساتید آن از سوی ستاد تامین خواهد شد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد خاطر نشان کرد: نصب تابلوی دیجیتالی تبلیغ نماز در فلکه ورودی این شهرستان از سوی شهرداری می‌تواند گامی موثر در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز خوانی باشد.
وی یاد آور شد: برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی تحت عنوان تشویق و تجلیل از خدمت گزاران عرصه نماز اقدامی دیگر است که می‌تواند در زمینه ترویج فرهنگ نماز خوانی موثر واقع شود.
امام جمعه اشکذر هم با بیان اینکه تبلیغ و ترویج نماز دستور قرآن است گفت: کسانی که می‌خواهند در زمینه تبلیغ و ترویج نماز فعالیت نمایند خود نیز باید مقید به نماز باشند.
وی بهره مندی از شیوه بزرگان و متخصصین در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز را مهم دانست و افزود: تمام مروجان باید در این راستا شیوه‌هایی را که ائمه معصومین و بزرگان دین استفاده نموده اند به کار گیرند.
حجت الاسلام محمد رضا طالبیان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی که تمام مدیران و مسوولان نظام و دولت بر عهده دارند، بحث نماز است که برای ترویج و تبلیغ آن باید برنامه ریزی‌های خاصی از سوی آن‌ها صورت گیرد.
ارسال نظرات