صبح امروز در مراسمی سال تحصیلی جدید حوزه علمیه برادران اردکان آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۸۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین حمید کمالی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه ضمن خیرمقدم به اساتید و طلاب، یاد و خاطره علما، بزرگان دینی و شهدای طلبه شهرستان اردکان را گرامی داشت.
وی گفت: انسان موظف است در جهت شناسایی و رفع نواقص و عیوب خود در همه زمینه ها تلاش کند و در این راه باید پس از توبه سه مرحله مشارطه، مراقبه و محاسبه را طی کند.
مدیر حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) اردکان افزود: طلبه ها باید از لحاظ علمی، آموزشی، اخلاقی و تهذیب نفس مراقبت کنند تا بتوانند در این سال تحصیلی جدید موفق باشند.
وی تأکید کرد: در زمینه طلبگی خداوند باید محور کارها باشد و ما باید به سرمنشأ فیض الهی متصل باشیم تا همه کارها برای رضای خداوند باشد.
حجت الاسلام کمالی با اشاره به شیوه آموزش موجود در حوزه علمیه گفت: سیستم آموزشی حوزه باید بصورت جوشش از درون باشد تا انگیزه های درونی طلبه ها پرورش یابد.
وی به طلاب توصیه کرد که در زمینه تحصیل و امور دیگر فقط خدا را در نظر داشته باشند.
گفتنی است طلاب و اساتید حوزه علمیه اردکان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در جوار شهدای گمنام ضمن قرائت فاتحه و زیارت عاشورا با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.
لازم به ذکر است که در حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) اردکان120 طلبه از پایه اول تا دهم مشغول به تحصیل علوم دینی و معرفتی هستند و امسال در پایه اول 24 نفر پذیرفته شده اند.
ارسال نظرات