امام جمعه بیله سوار عنوان کرد:

سوم شهریور 1320 شناسنامه بیله سوارمغان

امام جمعه بیله سوار به وضعیت راه های اسف بار شهرستان اشاره و تاکید کرد: مسئولان استانی باید عدالت را در رسیدگی بین شهرستانها رعایت کنند و تاریخ و پیشینه آنها را در تخصیص اعتبارات و رسیدگی به مشکلات مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۸۹۰۸۵۳۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج  از اردبیل  ، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نمازجمعه شهر مرزی بیله سوارمغان با تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه السلام به اعمال روز پر برکت عرفه اشاره کرد و گفت: دعای عرفه در این روز هرچه با شکوه تر برگزار شود.

وی به بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهید محسن حججی اشاره کرد و بیان داشت: شهید حججی نتیجه تربیت دینی و انقلابی است ولذا وظیفه مسئولان باید تقویت روحیه انقلابی و جهادی باشد.

امام جمعه بیله سوار در ادامه به روز سوم شهریور سال 1320 مصادف با اشغال ایران توسط متفیقین (امریکا، شوروی و انگلیس)اشاره کرد و گفت: شوروی سابق در این روز با همه توان از مرزهای ایران از جمله بیله سوار، نمین و آستارا وارد کشور شد اما با مقاومت دلیرمردان و مرزداران جان بر کف مواجه شد و نتیجه این شد که چندین سرباز مومن و متعهد به خاطر دفاع از میهن خود به مقام شهادت رسیدند و نامشان در تاریخ این مرز و بوم به نیکی ثبت شد.

 

سوم شهریور 1320 شناسنامه بیله سوار

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز به پاس قدردانی از رشادت های این شهیدان روز سوم شهریور را به نام روز بیله سوار معرفی و نامگذاری کرده است و لذا این روز نباید از یاد برود زیرا که سوم شهریور 1320 شناسنامه و هویت بیله سوارمغان است.

خطیب نماز جمعه بیله سوار از مسئولان خواست: باید رزمندگان و افرادی که در طول تاریخ شهرستان بیله سوار در جهت کمک و پشتیبانی از نظام و انقلاب نقش ایفا کرده اند شناسایی و تجلیل شوند و نباید تنها به برگزرای یادواره ها بسنده کرد و مسئولان استانی نیز موقع امکان سنجی برای تخصیص بودجه های مالی چنین مسائلی را مد نطر قرار دهند.

 

وضعیت جاده ها خجالت آور است

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به وضعیت راه های اسف بار شهرستان اشاره و تاکید کرد: مسئولان استانی باید عدالت را در رسیدگی بین شهرستانها رعایت کنند و تاریخ و پیشینه شهرستانها را نیز در تخصیص اعتبارات و رسیدگی به مشکلات مد نظر قرار دهند.

وی خطاب به مسئولان استان گفت: وضعیت جاده های مواصلاتی به حدی خجالت اور است که  ازاین جاده ها نمی شود به راحتی رفت و امد نمود.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان امام خمینی بیله سوار نیز گفت: این بیمارستان باید تجهیر شود تا بیماران وردی از کشورهای همجوار که جهت مداوا وارد کشورمان می شود در هیمن شهرستان مورد مداوا قرار گیرد و موجب فعال تر شدن بخش های دیگر اقتصادی شهر شود.

وی گفت: نه سال است که ما از وضعیت نامناسب جاده ها، گمرک و سایر مسائل مردمی در خطبه ها می گوییم ولی تاکنون این مشکلات لاینحل باقی مانده است.

امام جمعه بیله سوار به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر  اشاره و هفته دولت را تبریک گفت و از شهرداری و شورای شهر جدید نیزخواست نسبت به حل مشکلات مردم تلاش بیشتری از خود به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام قیاسی عنوان کرد: هفته دولت امسال با معرفی کابینه و تشکیل دولت دوازدهم مصادف شده است و با توجه های رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی، دولت باید به وعده های خود در خصوص گشایش اقتصادی عمل کند.

  امام جمعه بیله سوار در انتها در خصوص عید قربان نکاتی را اشاره کرده و اظهار داشت: عید قربان تنها برای تهیه کباب و استفاده مادی نیست بلکه هدف اصلی قربانی کردن برای نفس کشی و مبارزه با نفس اماره است .

وی گفت: عده ای در این روز توانایی خرید گوشت را ندارند ولذا اشخاصی که توان مالی اشان مناسب است فکری به حال مستنمندان و فقرا داشته باشندد.

منبع: صبح مغان

ارسال نظرات
آخرین اخبار