جان بابایی با اعلام اینکه مردم به منظور رسیدگی بهتر و به موقع به بیماران بد حال باید توجه داشته باشند که برای درمان بیماری‌های سرپایی به اورژانس مراجعه نکنند،افزود: مراکز درمانی از پذیرش بیماران نمی‌توانند سر باز بزنند.
کد خبر: ۸۹۰۸۵۹۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگویی در ارتباط با آخرین وضعیت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر 350 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم.

وی با اشاره به ادعاهای سازمان‌های بیمه‌ای در ارتباط با پرداخت بخشی از مطالبات، تصریح کرد: با پرداختی 40 درصد نمی‌توان زمینه رضایت‌مندی پرسنل بیمارستانی را جلب کرد، با وجود مشکلاتی که در پرداختی وجود دارد، خدمات ما در سطح مراکز درمانی در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: در برخی از مراکز ما 9 با  ماه با عدم پرداخت به پرسنل مواجه هستیم و انتظار داریم که زمینه پرداخت مطالبات فراهم شود.

وی در پاسخ به این سؤوال خبرنگار فارس که این روزها  بحث حضور شما در سمت معاون وزیر مطرح شده است، برای جبران نقیصه عدم حضور شما در رشته فوق‌تخصص آنکولوژی و نیازهای درمانی که بیماران شما دارند، چه اقداماتی انجام شده است، افزود: به اندازه کافی فوق‌تخصص آنکولوژی در استان مازندران تربیت شده است و بیشتر افرادی که در این رشته آموزش دیدند نیروهای بومی استان مازندران و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به علت مرگ مادر باردار مازندرانی در بیمارستان رازی قائم‌شهر، بیان کرد: علت فوت این بیمار در دست بررسی است، بیمار پس از زایمان دچار خونریزی شده است و جراح پس از عمل در بیمارستان حضور داشت.

وی اضافه کرد: در بررسی اولیه بنده خطای محرز پزشکی دیده نشده است، آنچه را که بنده بررسی کردم و پرونده را دیدیم،خطای پزشکی محرز دیده نشده است.

جان‌بابایی در ارتباط با مشکلاتی  که در بخش اورژانس مراکز درمانی استان وجود دارد، گفت: بنده وجود مشکلات در اورژانس را رد نمی‌کنم، ولی باید این موضوع مد نظر قرار گیرد که میزان مراجعه به مراکز اورژانس بسیار زیاد است.

وی با اعلام اینکه مردم هم باید توجه داشته باشند که برای درمان بیماری‌های سرپایی به اورژانس مراجعه نکنند،افزود: مراکز درمانی از پذیرش بیماران نمی‌توانند سر باز بزنند.

 یادآور شد: پرونده مرگ این مادر باردار مازندرانی در دست بررسی است که پس از بررسی در استان قرار است در وزارتخانه هم اقدامات انجام شده مورد واکاوی قرار گیرد.

جان‌بابایی در رابطه با تأخیر خدمت‌رسانی در اورژانس و مشکلی که در این حوزه وجود دارد، گفت: مراجعه اورژانس زیاد است و گاهی ازدحام بیماران سرپایی موجب تاخیر در رسیدگی به بیماران بدحال می‌شود اما مردم خواهان رسیدگی در دادن خدمات سرپایی هستند و اگر این تعامل نباشد با اعتراض شهروندان مواجهیم که این امر خدمات‌رسانی به بیماران اورژانس را با تأخیر مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر مراکز پزشک خانواده و کلینیک شبانه‌روزی که تعداد آنان در استان  زیاد است تعامل کنند، بخش اورژانس وقت کمتری برای بیماران سرپایی می‌گذارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها