خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

آب دریای خزر را برای کل استان می خواهیم/تیم اقتصادی دولت هماهنگ تر از قبل/عدم کمک دولت به فرودگاه شاهرود/ در سال 92 شهرستان شدن بسطام در مجلس ابطال شد

حسینی شاهرودی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان های شاهرود و میامی گفت: : آب دریای خزر باید در استان تقسیم شود نه اینکه به صنعت سمنان اختصاص یابد و مانند گذشته که شرق استان را از صنعت محروم کردند الان نیز از آب محروم کنند و ما آب دریای خزر را برای کل استان می خواهیم.
کد خبر: ۸۹۰۸۵۹۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی شنبه شب در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان های شاهرود و میامی، اضافه کرد: هرکدام از 2 جناح مجلس روی 2 یا سه تن از وزیران پیشنهادی بحث داشتند و در نهایت وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست رای اعتماد آنان را به دست آورد.

وی دلیل رای نیاوردن بیطرف را پویش به راه افتاده علیه وی توسط نمایندگان خوزستان و آذربایجان های شرقی و غربی عنوان کرد و گفت: وی به دلیل برخی اقداماتش در وزارت نیرو و مشکلاتی که این کارها به دنبال داشت رای نیاورد اما به نظر من فردی توانمند، متدین و جهادی بود و حیف که در کابینه نیست.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی افراد تند در طیف چپ و راست برای پایین آمدن آرای تعداد اندکی از وزرا بحث کردند اما بیشتر وزیران پیشنهادی آرای بالایی داشتند.

حسینی با دفاع از پیشینه و توانایی آذری جهرمی، تاکید کرد: وی فردی با سابقه و با تحصیلات بالا، خبره و نخبه در حوزه فناوری اطلاعات است به گونه ای که توانسته در مدتی کوتاه خود را به معاونت وزارت خانه های اطلاعات و ارتباطات بکشاند.

وی با اشاره به تمرکز دولت دوازدهم بر بخش اقتصاد، بیان کرد: حوزه های گوناگونی از بدنه دولت در اقتصاد کشور نقش دارند و این بخش ها در دولت جدید به نسبت دوره گذشته با یکدیگر هماهنگ تر هستند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر ایجاد معاونت اقتصادی ریاست جمهوری برای ایجاد هماهنگی میان حوزه های اقتصادی دولت باشد، مجلس هم از آن استقبال می کند.

حسینی به اولویت های کاری مجلس دهم هم اشاره ای داشت و گفت: پس از تدوین برنامه ششم توسعه، اصلاح نظام بانکی کشور در اولویت قرار داشت و مجلس معتقد به اصلاحات اساسی در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بخشی از این برنامه ها از طریق لایحه و بخش دیگر آن توسط نمایندگان ارایه شده، افزود: نمایندگان طرح بانکداری اسلامی را که از گذشته تهیه شده بود، اصلاح کرده و کلیات آن را در کمیسیون اقتصادی به تصویب رساندند؛ 60 درصد از این طرح در کارگروه بانکی به تصویب رسیده و امید است باقی آن نیز تا پایان سال مصوب شود.

این عضو خانه ملت بیان کرد: نظام جامع مالیاتی کشور، اصلاح قانون تعاونی های کشور، اصلاح و روان سازی قوانین گمرکی و قانون رفع موانع تولید هم از دیگر اولویت های کاری نمایندگان است.

وی با بیان اینکه در مسائل شهرستان حاضر نیستم وارد مسائل حاشیه ای و منطقه ای شوم بیان کرد: حاشیه به ضرر مردم است و ما را از پیگیری کارهای مردم باز می دارد و ذهن و تمرکز ما را دچار خلل می کند و ما باید پاسخگوی کشور و شهرستان و حتی نسل های آینده باشیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه 15 درصد اعتبارات استانی و 85 درصد اعتبارات ملی است عنوان کرد: اعتبارات شاهرود 5/2 برابر و در میامی قریب به 3 برابر شده است که در مجموع 70 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که البته تا پایان سال 45 میلیارد آن بیشتر تخصیص نمی یابد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت 3 میلیارد تومان تاکنون جذب شده است که خارج از این تخصیص است و 7 میلیارد و 200 میلیون تومان امسال برای فرودگاه جذب کرده ایم و توانسته ایم خارج از رویه جاری 150 میلیارد تومان متوجه شهرستان نماییم.

حسینی شاهرودی با اشاره به پیگیری طرح ریلی اینچه برون ،گرکان، شاهرود، طبس گفت: این طرح با پیگیری نمایندگان استان های مربوطه در حال رسیدگی است و امیدواریم با تصویب این طرح و آغاز مطالعات بتوانیم در رشد اقتصادی شهرستان اثرگذار باشد.

وی با اشاره به مرزهوایی اضافه کرد: این موضوع در کمیسیون مرزهوایی وزارت کشور مطرح و آنها درخواست هایی داشتند که دولت کاری نکرده اما کمیته مردمی فرودگاه سوخت رسانی و سالن ترانزیت را ایجاد کرده اند و ترمیم باند فرودگاه زیرسازی انجام شده است و نواقص برطرف شده و باید این طرح به کمیسیون مرزهوایی دولت برود تا تصویب شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تنها فرودگاه عملیاتی استان با گِرید بالا هستیم افزود: ما در مسیر خطوط هوایی بین المللی قرار داریم و برای دست رسی به بازار جهانی در بخش کشاورزی نیاز به این فرودگاه و مرزهوایی داریم.

وی با اشاره به پرداخت 10 میلیاردتومان معوقات دانشگاه های آزاد و علوم پزشکی به پرستاران و پزشکان و داروسازان و بیمه ها ادامه داد: بالغ بر 2 میلیارد تومان از سفر رئیس سازمان بهزیستی در شهرستان جذب شده تا در رفع محرومیت شهرستان کمک شود.

حسینی شاهرودی با اشاره به بحران آب گفت: تاکید ما بر استفاده از منابع شهرستان است و ما در بحث سد کالپوش، انتقال آب سد به شاهرود همزمان با تخصیص آب شرب به روستاهای فاقد آب شرب کالپوش انجام می شود و در مورد آب قطری نیز 50 میلیارد تومان هزینه کرده ایم اما متاسفانه مشکل از داخل شهرستان شروع شد و به استان گلستان کشیده شد و امروز محیط زیست جلوگیری کرده و باید دوستان پاسخگو باشند.

وی با اشاره به لغو شهرستان شدن بسطام توسط دیوان عدالت اداری بیان کرد: این مصوبه در سال 92 در دولت گذرانده شد اما در مجلس توسط رئیس این قانون مغایر قوانین رد شد و به دولت نیز اعلام شد و در مجلس ابطال گردید و فردی در این سال با توجه به مغایرت ها به دیوان عدالت شکایت کرد که رای در چند روز گذشته برای ابطال مصوبه دولت در دیوان صادر شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به انتقال آب دریای خزر به استان گفت: با توجه به سفر اخیر وزیر نیرو متوجه شدیم این طرح فقط برای صنعت مرکز استلان پیش بینی شده است که نمایندگان دیگر استان در آن جلسه نبودند و ما تاکید بر انتقال آب برای چهار شهرستان استان است.

وی تاکید کرد: آب باید در استان تقسیم شود نه اینکه به صنعت سمنان اختصاص یابد و مانند گذشته که ما را از صنعت محروم کردند الان نیز از آب محروم کنند و ما آب دریای خزر را برای کل استان می خواهیم.

حسینی شاهرودی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص انتخاب شهردار شاهرود، تاکید کرد: شاهرود را نباید با یک روستا و یا شهرهای کوچک اشتباه گرفت؛ شاهرود صادقیان ها، عاطفی ها و باقری ها به خود دیده و الان نباید فردی را آورد که برای این شهر مناسب نیست.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر باید افرادی را انتخاب کنند که یک سر و گردن از خودشان بالاتر باشند و آوردن کسی که پایین دست خودشان است، کاری اشتباه است.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه شهردار باید فردی با نفوذ و قوی باشد، یادآور شد: در طول سال های گذشته، سرمایه گذارانی به شاهرود آمدند و چون با مشکلات زیادی در شهرداری برخورد کردند رفتند و آن هایی هم که مانده اند، به گل نشسته اند.

وی ادامه داد: خرید البرز شرقی به جای آوردن پول در شهر، پول مردم را از شاهرود خارج کرد و شهرداری که انتخاب می شود باید در این بحران مالی، توانایی هدایت شهرداری و پرداخت 72 میلیارد تومان به دولت در آبان ماه را داشته باشد.

پنجمین نشست هم اندیشی نماینده مردم شاهرود و میامی با اصحاب رسانه و مدیران شبکه های مجازی این دو شهرستان شامگاه شنبه برگزار شد. در این نشست پیرامون مسایل گوناگون منطقه ای، ملی و بین المللی بحث شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها