مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، گفت: اگر عدالت به معنای واقعی کلمه در کشور برقرار شود، انگیزه ی کارمندان برای کار به آنها بازگردانده می شود.
کد خبر: ۸۹۰۸۶۰۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به چهارم شهریور و روز کارمند، گفت: چون نظام، نظام اسلامی است و نظام اسلامی برحسب اعتقادات ما برترین، بهترین و کامل ترین نظام در زیر آسمان کبود است و چون بحث اسلام ، آن هم اسلام علوی است؛ در نتیجه کارمند این نظام قطعا باید نسبت به مکتب و قانون اساسی این مکتب که قرآن است آشنایی کامل داشته باشد.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به ویژگی های یک کارمند در طراز انقلاب اسلامی افزود: کارمند اگر بخواهد در طراز انقلاب اسلامی باشد باید نسبت به اهداف متعالی این نظام اسلامی آشنا باشد و هر چه نسبت به این اهداف آگاه تر، عالم تر و عامل تر باشد، از رتبه ی بالا تری برخوردار است.

وی ادامه داد: کارمندی در نظام جمهوری اسلامی سر تا پا توفیق و عبادت محسوب می شود و کارمند این نظام ، کمترین برداشت را از این نظام دارد و در عوض بیشترین بازدهی و بهره وری را نسبت به مردم دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: کارمند نمونه و موفق غاصب اموال عمومی و بیت المال نیست و در نتیجه کاری که به او واگذار می شود، به قول آقای قرائتی از دَم تا دُم به نحو شایسته انجام می دهد و در تمام ساعات کاری که در اختیار او برای خدمت به خلق خدا گذاشته شده را به بهترین وجه انجام وظیفه می کند.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به ابتدای آیه ی اول سوره ی مائده گفت: خداوند کریم در این آیه با صراحت می فرمایند:« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد به قراردادهاى خود وفا كنيد» و چون کارمند در هر دستگاهی عقد قراردادی داشته و در هر جایگاهی، نسبت به آن قرارداد باید پایبند باشد .

وی افزود: کارمند نسبت به کارفرمای خود حقوقی دارد و در عوض کارفرما هم نسبت به کارمند حقوقی دارد و هر دو باید حقوق متقابل خود را ادا کنند و البته کارفرما باید به عدالت تمام حق و حقوق کارمند خود را پرداخت نماید و کارمند هم باید انسانی منظم، عادل و وقت شناس باشد چون که اگر چنانچه مسئولیت های خود را به نحو شایسته انجام نداد دچار حق الناس می شود و حق الناس را هم هیچ کس به غیر از صاحب حق نمی تواند رفع کند و اگر رضایت صاحب حق ادا نشود ، هم در این دنیا و هم در آخرت عواقب ناگواری نصیب فرد خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری ادامه داد: متأسفانه باید گفت امروزه با بی عدالتی هایی در نظام اداری و غیر اداری مواجه هستیم که کارفرما ها نسبت به حقوق کارگر و کارمند خود بی عدالتی هایی را انجام می دهد و مسئولیت این امر به بالاترین مقام استان و کشور برمی گردد که باید با نظارت تیز بینانه مواظب باشند تا نسبت به حق و حقوق کارگر و کارمندی بی عدالتی اتفاق نیفتد.

حجت الاسلام مرتضوی به اشاره به مسئله ی فیش های نجومی گفت: متأسفانه نظام هماهنگی که اعلام شد، ناهماهنگ ترین نظام است و اگر چنین نبود چطور ممکن است که فردی با حجم کار بالا، حقوق یک میلیون تومانی داشته باشد و در عوض فرد دیگری حقوق بالای صد میلیون تومان دریافت کند؟!

وی ادامه داد: اگر عدالت به معنای واقعی کلمه در کشور برقرار شود، انگیزه ی کارمندان برای کار به آنها بازگردانده می شود و الا بی انگیزگی روز به روز بیشتر خواهد شد و امید است امنیت شغلی برای کارمندان ایجاد شود و عدالت در پرداخت حق و حقوق رعایت شود .

ارسال نظرات