خبرهای داغ:
بسیج بررسی می کند

راز محكوميت عراق در سازمان ملل چه بود؟

خبرگزاري بسيج با برداشت از اسناد محرمانه و جنگ خليج فارس در خصوص بخشي از پشت پرده قبول قطعنامه و محكوم شدن ايران در جنگ تحميلي تحليلي را به نگارش در آورده كه از نظر مخاطبان مي گذرد.
کد خبر: ۸۹۰۸۶۶۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبر گزاري بسيج از قزوين،پس از آتش بس ايران و عراق برابر قطعنامه 598 شوراي امنيت مذاكرات طولاني براي مبادله اسرا و تعيين متجاوز صورت گرفت اما با سماجت و سر سختي تيم طارق عزيز و پشتيباني غرب ايران موفق به دريافت خسارت و محكوم كردن عراق نشد.
اما در منطقه حادثه اي رخ داد ، صدام از تيپ مرزي خود با ايران ديدارز كرد تا ذهنيت هاي جهاني را به جنگ ايران و عراق معطوف كند و از طرفي تراكم نيروهاي عراقي در مرز كويت خبرهاي ناخوشايندي را به كاخ سفيد مخابره مي كرد.
خانم اپريل گلاسپي سفير آمريكا در عراق كه جرد بود و با سگش زندگي مي كرد اختلاف بين صدام و شوراي همكاري خليج فارس را به جورج بوش پدر مخابره كرد. صدام خواهان بخشش بدهي هاي كشورهاي عربي بود كه در جنگ ايران و عراق به كمك كرده بودند.
صدام كويت را استان نوزدهم خود خواند در عربستان تيم مذاكره كننده كويتي با تيم عراق درگير شدند و سعدون حمادي تمام بشقابي ها و ظروف را به سر تيم مذاكره كننده كويتي كوبيد و نماينده كويت بي هوش شد.
صدام به اپريل گلاسپي گفت: سلام ما را به پريزدنت بوش برسانيد و به آنها بگوييد كه درست است كه شما مي توانيد به ما حمله كنيد اما ما هم توان آسيب زدن به شما را داريم و در حد توان از خود دفاع خواهيم كرد. صدام پروژه بستن مرزهاي زميني و هوايي و دريايي را براي خروج از عراق كليد زد .
بلافاصله در چندين نامه به هاشمي رفسنجاني رييس جمهور وقت ايران نوشت كه عراق حاضر است تمام نيروهاي خود را تا 17 اوت ازمناطق مورد اختلاف با ايران عقب بكشد و 19 هزار اسير جنگي ايراني را آزاد نمايد و ايران قول دهد كه در صورت حمله عراق به كويت به عراف حمله نكند.
هاشمي رفسنجاني بلافاصله مساله را قبول كرد وبوش پدر متوجه كار خطرناك صدام براي حمله به كويت شده بود بلافاصله نياز به محكوميت صدام در سازمان ملل براي حمله به عراق يك امر ضروري بود تا حمله به عراق را موجه جلوه دهد.
لذا در سازمان ملل و شوراي امنيت عراق را محكوم و متجاوز جنگي ناميدند كه اين خبر را بلافاصله خاوير پرزدكوئيار دبير كل وقت سازمان ملل اعلام كرد و حالا تمام زمينه ها براي يك حمله تمام عيار به توسعه طلبي صدام وجود داشت.
سرويس هاي جاسوسي از تراكم نيروهاي عراقي بالغ بر 700هزار نفر با تجهيزاتن و سلاح پشت دروازه هاي مرزي عراق با كويت خبر دادند .جزاير فيلكه و. بوبيان در تير راس توپخانه عراق قرار داشت.
ارتش 700 هزار نفري عراق با يك ميليون نيروي ذخيره در برابر ارتش 35000نفري كو.يت صف آرايي كرد و بلافاصله وارد كويت شدند و تمام بانك ها و منابع حساس و ذخاير ارزي كويت به تاراج رفت كويت سقوط كرد.
جورج بوش و تيم آمريكايي گفتند: اگر عراق به كويت تسلط پيدا كند با دارا بودن بيش از 20 درصد از ذخاير نفتي و انرژي دنيا و كار بر روي پروژه هسته اي ظهور يك ابرقدرت در خاورميانه رقم خواهد خورد كه براي اسراييل نا امني ايجاد مي كند.
ايران از پروژ بلند پروازي صدام و ترس غرب استفاده كرد و توانست به بخشي از مطامع خود دست يابد. در حقيقت اقدام صدام معجزه اي براي ايران بود تا حقانيتش در جنگ ثابت شود اما اين به معناي چانه زني تيم مذاكره كننده ايراني نبود و اگر عراق به كويت حمله نمي كرد شايد تا كنون مشكل اسرا و مسايل مرزي ايران با عراق لاينحل مانده بود و احتمال جنگ و درگيري دوباره با عراق وجود داشت.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها