مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

کالای خارجی مصرف نکنیم

دکتر احمدرضا بسیج در همایش بازار اسلامی اقتصاد مقاومتی در شهرکرد گفت: فرهنگ جهادی این است که کالای خارجی مصرف نکنیم.
کد خبر: ۸۹۰۸۶۷۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج در همایش بازار اسلامی اقتصاد مقاومتی که به مناسبت روز بسیج اصناف در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، با گرامیداشت این روز و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای اصناف، به تشریح نقش بازار در اقتصاد مقاومتی پرداخت.

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری افزود: باید بدانیم در حال جنگ هستیم. یک جنگی که داریم جنگ اقتصاد مقاومتی است. زمان، زمانی است که کسی دشمن کسی نیست؛ اما همه مشکلاتی که در کشور داریم ناشی از تحریم هاست، قاعدتاً آیا می شود با مذاکرات این ها را حل کرد؟ اینطور نیست.

وی، با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نمی توان به دشمن اعتماد کرد، ادامه داد: آنچه که می ماند اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند: ما در بحث لغو تحریم تجربه نشان داد نمی توانیم اعتماد کنیم. چه بعضی تحریم ها لغو نمی شود بخشی از آن معلق شود. از 96 مورد تحریم فقط 6 مورد آن مربوط به هسته ای بود.

دکتر بسیج، اذعان داشت: اگر به توان داخلی خود دقت کنیم؛ ما نفت را به عنوان ثروت استفاده می کنیم، در حالیکه باید به عنوان سرمایه استفاده کنیم. بشکه ای 40 دلار می فروشیم بعد جنس هایی که می خواهیم بخریم 500 دلار می شود.

وی، گفت: قاعدتاً اگر نفت فرآوری بشود تولید ملی بالا می رود. اگر 5درصد بهره برداری شود تولید ملی در سال 1430، 45هزار میلیارد دلار می شود.

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری با طرح این سؤال، که درجنگ اقتصاد کنونی سنگر ما کجاست؟ گفت: جامعه اصناف و بازاریان در جنگ اقتصادی نقش مهمی برعهده دارند.

دکتر بسیج اضافه کرد: هدف آمریکا از تحریم، فلج کردن زندگی با ایجاد تورم شدید، بیکاری شدید و... است.

وی، افزود: هدف آمریکا جنگ با ایران است. جنگ را به کشورهای همسایه کشانده هدفش همین است که با ایران وارد جنگ شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: عامل موفقیت های تحریم های آمریکا، ناکارآمدی اقتصاد داخلی و امید آمریکا به الگوی نادرست مصرف داخلی است.

وی، با اشاره به دو رکن اصلی در بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی این است که کالای خارجی مصرف نکنیم. تولید بیشتر با کیفیت بالاتر و قیمت کم تر. کالاهای خارجی مورد نیاز را در داخل تولید کنیم. نفت و گاز را خام نفروشیم، در راستای سیاست های مقاومتی تولید نفت بیشتر شد خب این خلاف است. داریم ضرر می کنیم و خود زنی می کنیم. توان توسعه صنایع را هم داریم. در کشاورزی خودکفا و صادرکننده باشیم نه واردکننده.

دکتر بسیج گفت: دولت و مجلس از ده میلیون دانشجو که داریم استفاده کنند، که الان از منابع و ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کنیم. دیپلماسی اقتصادی خود را تقویت کنیم.

وی، با اشاره به ماهیت اقتصادی، انتظار خوبی از دشمن را نابجا دانست و افزود: انتظار نیست دشمن با ما خوبی کند. هرچه دشمن قوی تر باشد بهتر ما پیشرفت می کنیم. خصوصیت هایی از دوران فتنه به بعد اتفاق افتاد، یکی این بود که فشار و تحریم ها بیشتر شد.(تحریم بنزین، کالایی و...)

مسئول بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هدف از تحریم؛ تورم شدید، بیکاری شدید، کمبود کالاست. هرکسی باعث بوجودآمدن این تحریم ها شود در واقع به آمریکا خدمت کرده است.

وی، با بیان فرضیه هایی پیرامون علت تحریم ها،  مربوط بودن این فشارها به خاطر مسایل هسته ای را رد کرد و با اشاره به وابستگی تمدن غرب به جهان اسلام از دوجهت؛ نیاز به منابع نفت و گاز و نیاز به بازار؛ بیداری اسلامی و نفی سلطه اقتصادی غرب را عامل دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب در بهمن 1357 دانست.

دکتر بسیج، الهام بخشی انقلاب اسلامی در جریان بیداری اسلامی را یادآور شد و با اشاره به سیاست اقتصادی اسلام؛ گفت: ارزش علم، ارزش کار، ارزش بهره برداری از ویژگی های نگاه اسلام به اقتصاد است.

وی، رفتارنامناسب اقتصاد داخلی در حوزه های مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و  مسئولین و همچنین رفتار نامناسب مصرفی ازجمله؛ احتکارخانگی کالا، ولع افزایش مصرف، اصرار به مصرف کالاهای خارجی، تبدیل کالاهای مصرفی به کالاهای سرمایه ای را از تهدیدات فراروی اقتصاد ملی برشمرد.

ارسال نظرات