خبرهای داغ:
بسیج بررسی می کند:

نگاهی به آغاز به کار شورای پنجم شهر در قزوین

شوراي شهر قزوين پس از آغاز به كار دوره پنجم انتظاراتي را براي مديريت شهري و تصميم گيري هاي كلان را در اين حوزه متوجه اعضاي جديد كرده ازجمله انتخاب شهردار جديد و تركيب اعضاي شورا مي باشد كه به دور از هرگونه نگاه سياسي بايد به رتق و فتق امور شهري بپردازند.
کد خبر: ۸۹۰۸۶۷۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، شوراي شهر قزوين پس از آغاز به كار دوره پنجم انتظاراتي را براي مديريت شهري و تصميم گيري هاي كلان را در اين حوزه متوجه اعضاي جديد كرده ازجمله انتخاب شهردار جديد و تركيب اعضاي شورا مي باشد كه به دور از هرگونه نگاه سياسي بايد به رتق و فتق امور شهري بپردازند.
قزوين يكي از شهر هايي است كه در دوره مديريت نصرتي با تحولات ساختاري و عمراني بزرگي روبرو شد و در بسياري از زمينه ها توانست موفق عمل كند و داراي نواقصي هم در حوزه هاي تصميم گيري و برنامه هاي عمراني بود.
ساماندهي حمل و نقل شهري و ايجاد زير ساخت ها براي توريست پايدار اجراي پروژه هاي اشتغال محور و پايدار ساماندهي معابر شهري، جذب سرمايه گذاري و بودجه هاي ملي براي عمران و آباداني شهر از ديگر برنامه هاي مهم اعضاي جديد شورا و شهرداري جديد قزوين هستند.
شهرداري قزوين با دارا بودن بودجه 500 ميليارد توماني منابع عظيمي از نقدينگي در اختيار دارد كه نيازمند حسابرسي و حساب كشي ديوان محاسبات و سازمان بازرسي براي جلوگيري از انحراف و مشكلات احتمالي مالي در بدنه مديريت شهرداري و شورا است.
عدم شفافيت مالي در شهرداري و نهاد هاي اداراي يكي از زمينه هاي فساد و رشد باند مافيايي در مديريت ها واگذاري مزايده و منافصات شهري بوده كه در اين دوره بايد مطالبه اصلي رسانه ها و مردم قرار گيرد.
شفافيت اطلاعات و گردش آزاد اطلاعات يكي از مسايلي است كه در قانون پيش بيني شده است اما در مرحله اجرا متوقف شده كه مقاومت نهاد ها و ادارات و ترسيم خطوط قرمز در حوزه شهري و شهرداري ها باعث شده است قضاوت هاي نادرستي در اين خصوص از طرف مخاطبان صورت گيرد.
برگزاري همايش هاي مختلف و سمينار هايي كه براي توسعه شهري قزوين صورت مي گيرد اما در برج ميلاد هزينه مي شود هم بايد مد نظر مديريت جديد شهري قرار گيرد.
انتخاب جناحي و باندي شهرداري و نگاه حزبي و جرياني به تصميم گيري هاي كلان ضربات جبران ناپذيري را به مديريت شهري خواهد زد كه نتيجه آن فشارهاي مختلف بر مردم خواهد بود.
استفاده از ارزش افزوده و عوارض در شهرداريها نبايد به عنوان منابع صرفا مصرفي در نظر گرفته شود بلكه شهرداري بايد كار هاي ماند گار انجام دهد تا بتواند شهروندان را از مزيت هاي طرح هاي مختلف بهره مند سازد.
شهردار جديد طبق قانون شهر هاي بالاي 250 هزار نفر جمعيت از طرق وزارت كشور تاييد و منصوب خواهد شد و اميد واريم اعضاي شوراي شهر قزوين به دور از هرگونه نگاه جرياني و خطي پاسداشت امانت الهي بوده و بتوانند با خدمالت مطلوب رضايت خدا و شهدا را كسب كنند.
از موارد ديگر شوراي شهر قزوين موظف است كه باغستان هاي سنتي قزوين را از خطر ساخت و ساز مصون دارند تا اين گنجينه ژنتيك گياهي را براي نسل هاي آينده حفظ نمايند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها