از میان ۴۵۰ اثر دریافتی از ۱۶ استان، ۱۰۰ اثر از ۳۹ هنرمند توسط هیأت داوران انتخاب شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۰۸۶۸۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدامیر حسینی‌جو در افتتاحیه دومین جشنواره عکس رنگ و ترنگ در سالن مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ع) با اشاره به اینکه عکاسان و هنرمندان می‌توانند خدمت بزرگی به شهرهایشان کنند، اظهار کرد: اگر دو ساعت سخنرانی بشود یا کتابی بیش از ۱۰۰ صفحه نوشته شود شاید نتواند اثری که یک عکس یا یک کار هنری نقاشی می‌تواند جلوی دیدگان افراد را قرار بده به جا بیاورد.

وی با بیان اینکه ما فضاهای دیدنی و زیبایی داریم که با سخنرانی‌ها نمی‌توانیم آنها را ارائه کنیم، افزود: این تصاویر هستند که حرکت می‌کنند، این تصاویر هستند که بین‌المللی می‌شوند و اثر بسیار زیادی می‌گذارند.

فرماندار ویژه تنکابن تصریح کرد: در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مشاهده می‌کنید که نقش تصاویر در اشاعه آن فرهنگ یا در ارائه آن موضوع بسیار اثرگذار است.

این مسؤول در ادامه به آغاز هفته دولت و چرا شهادت شهیدان رجایی و باهنر که کمتر از دو ماه خدمت کرده بودند به هفته دولت نام‌گذاری شد، اشاره کرد و گفت: آن الگو و اثرگذاری که این افراد داشتند، نگاه خدمت نگاه به توسعه کشور بود آن نگاه است که می‌تواند اثر گذارد.

حسینی‌جو با بیان اینکه امروز انسان‌های گذشته وجود ندارند ولی آثارشان نشان می‌دهد آن دوره زمانی چه فکری، نگرشی و عمقی نسبت به موضوعات اجتماعی داشتند، تصریح کرد: آثار و اثرها چیزهایی هستند که هنرمندان با دست و شرایط روحیشان با فضایی که در آن قرار می‌گیرند به جا می‌گذارند و تاریخ، قرن‌ها و روزها نمی‌توانند آنها را پاک کنند.

دبیر جشنواره عکس و رنگ ترنگ نیز در حاشیه این جشنواره در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه استمرار در ثبت و موقعیت‌ها به هنرمند هویت ویژه می‌بخشد، اظهار کرد: هنرمند عکاس تیزبین، هوشمند و حساس لحظه‌ایی را ثبت می‌کند که تنها یک مرحله رخ می‌دهد و تکرار شدنی نیست.

هاجر صمدی با بیان اینکه سال اول این جشنواره در سطح استانی و شهرستانی بود ولی امسال در سطح کشوری با استقبال خوبی روبه رو شد، افزود: از میان ۴۵۰ اثر دریافتی از ۱۶ استان، ۱۰۰ اثر از ۳۹ هنرمند توسط هیأت داوران انتخاب شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده با همین رویکرد ولی در سطح بین المللی برگزار می‌شود، گفت: آثار هنرمندان برگزیده از چهار شهریور ماه تا ۱۱ شهریور ماه ۹۶ در نگارخانه مجتمع امام خمینی بازدید عموم قرار گرفته است.

ارسال نظرات