خبرهای داغ:

سومین هم اندیشی خیرین، فرهیختگان و مفاخر شهر حبیب آباد برخوار برگزار شد

سومین هم اندیشی فرهیختگان و مفاخر شهر حبیب آباد با تجلیل از چهره های برتر علمی، فرهنگی و مدیریتی حبیب آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۸۸۰۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ سومین هم اندیشی خیرین، فرهیختگان و مفاخر شهر حبیب آباد روز جوعه با حضور شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی شهر حبیب آباد و جمعی از مسئولان شهرستان برخوار در محل تالار شهرداری حبیب آباد برگزار شد.

در این گردهمایی که بسیاری از چهره های فرهیخته و مطرح کشوری و استانی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی حضور داشتند؛ از خانواده شهید حسن منصوری، مهندس حسین ادیب، دکتر جعفر مهوری و دکتر محبوبه رضوانی تجلیل شد.
تاجمیری فرماندار شهرستان برخوار، الهیاری مدیر کل گردشگری اصفهان، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان و عباس ادیب حبیب آبادی در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

اسفندیار تاجمیری در این همایش ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره دولتمردان شهید و همه مجاهدان و ایثارگران، خاطر نشان کرد: این نشست و حضور مشاهیر برخواری، فرصتی است برای پرداختن به داشته ها و سرمایه های انسانی به عنوان حلقه مفقوده پیشرفت و توسعه شهرستان برخوار و لازم است این ظرفیت و فرصت را بیشتر مغتنم بشماریم.

فرماندار برخوار ضمن اشاره ای کوتاه به سوابق فرهنگی و تاریخی، ظرفیت های اقتصادی و مذهبی، موقعیت جغرافیایی و ارتباطی، رتبه ها و جایگاه فعلی شهرستان به خصوص در حوزه فرهنگ و سرمایه انسانی، شخصیت های تاثیرگذار علمی و فرهنگی خصوصا در شهر حبیب آباد گفت: بخشی از آثار و تالیفات علما و صاحب نظرانی همچون ایت الله ادیب، معلم و عالم حبیب آبادی امروز در قالب نمادهای شهرستان به افکار عمومی معرفی شده است.

وی با بیان این که در شهرستان برخوار مشکلات و کاستی هایی در بخش های اداری و اجرایی، فرهنگ عمومی، زیربنایی و عمرانی وجود دارد؛ عنوان کرد: برای کاهش برخی از این مشکلات اقداماتی مانند تلاش برای افزایش حضور و مشارکت بانوان و جوانان، ارتقاء نشاط اجتماعی و رشد ۵۵ درصدی اعتبارهای عمرانی نسبت به سال قبل در صدر برنامه های فرمانداری قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهم ترین فرصت های شهرستان، استفاده از همین ظرفیت نخبگی و کسانی است که دارای علقه و وابستگی به محل هستند و این اقدام، برکات مادی و معنوی از جمله الگوی سازی برای نسل جوان، ایجاد خودباوری، تقویت اصالت و فرهنگ های بومی و انسجام اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

تاجمیری ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با نخبگان و خیرین از این جامعه پرافتخار دعوت کرد که در مسیر اصلاح و پیشرفت فکری و فرهنگی شهرستان؛ مساعدت و همکاری خودشان را دریغ نکنند.

در این مراسم از تمبر اختصاصی فرهیختگان شهر حبیب آباد حسین ادیب، جعفر مهوری و محبوبه رضوانی و سردار پاسدار شهید حسن منصوری رونمایی شد.

ارسال نظرات