در مراسم روز شهرستان بیله سوار از کتاب و مستند یک روز از تاریخ ایران به قلم احد بیوته رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۰۸۸۱۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

از کتاب و مستند یک روز از تاریخ ایران به قلم احد بیوته رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج  از اردبیل  ، در مراسم روز شهرستان بیله سوار که در جوار مزار شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ برگزار شد با حضور مسئولان شهرستان بیله سوار از کتاب و مستند یک روز از تاریخ ایران به قلم احد بیوته رونمایی شد.

این مستند تاریخی ماجرای تجاوز ارتش سرخ شوروی به ایران در شهریورماه 1320 و مقابله و جانفشانی عشایر غیور شاهسون و سربازان غیرتمند شهرستانهای مرزی استان اردبیل در مقابل اشغالگران را روایت می کند.

 این مستند می کوشد تا با شناسایی شهدای جنگ ایران و روس، زندگی و خاطرات آنان را به روایت شاهدان عینی به تصویر بکشد و برای اولین بار تعدادی از شهیدان غیور عشایر و سرباز مدافع وطن در این مستند معرفی می شوند که از اهالی روستاهای مرزی شهرستان بیله سوار و مغان و سایر شهرستانهای منطقه می باشند.

 مستند 30 دقیقه ای «یک روز از تاریخ ایران» به همت حوزه هنری استان اردبیل و با پژوهش و کارگردانی و نویسندگی احد بیوته و تدوین مهدی صالحی و با حمایت سازمان برنامه و بودجه استان و در راستای تولید آثار هنری متعهد با مضامین انقلابی و به تصویر کشیدن جانفشانی و مقاومت شهدای مدافع میهن در مقابل متجاوزان، تولید شده است.

از کتاب و مستند یک روز از تاریخ ایران به قلم احد بیوته رونمایی شد

از کتاب و مستند یک روز از تاریخ ایران به قلم احد بیوته رونمایی شد 

منبع: صبح مغان

ارسال نظرات