گزارش/

وضعیت جاده جاسک اسف بار است

مسیر ترانزیتی شهرستان جاسک، استراتژیک ترین جاده ترانزیتی شرق هرمزگان، که راه ارتباطی به بخش لیردف و چابهار و سیستان و بلوچستان است اسف بار است.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۱۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از فرهنگ کده ؛ استان هرمزگان با دارا بودن بنادر بزرگ، همچنین قرار گرفتن در کنار آب های خلیج فارس،یکی از قطب های بزرگ اقتصاد کشور محسوب می شود که در سفر دکتر روحانی ، رئیس جمهوری به این استان در اواخر سال گذشته، مصوبات بسیار خوبی برای رونق تولید و اقتصاد در هرمزگان تصویب شد.

یکی از مهم ترین تصمیم های دولت برای پیشرفت هرمزگان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان جاسک بوده است که با راه اندازی این منطقه، پایانه دوم نفتی ایران، احداث پالایشگاه و مجتمع های پتروشیمی در جاسک ایجاد و این منطقه به محلی برای صادرات نفت ایران در آب های عمان تبدیل می شود.

مسیر ترانزیتی شهرستان جاسک که استراتژیک ترین جاده ترانزیتی شرق هرمزگان محسوب می شود که راه ارتباطی به بخش لیردف و چابهار و سیستان و بلوچستان است اما جاده آن وضعیت اسف باری دارد.

 

جاسک جاده‌های نامناسبی در سطح استان دارد که بسیار پرپیچ و خم و ناهموار است که در شان مردم نیست که در چنین جاده هایی تردد کنند و همچنین فرسودگی این جاده موجب گلایه مندی رانندگان بسیاری شده است.

وضعیت اسف بار جاده جاسک در این چند سال اخیر ناشی از کم‌کاری و عدم توجه مدیران ارشد هرمزگان بوده است چرا که مسئولان می‌توانستند با تلاش و پیگیری مستمر و توجه ویژه به این جاده ها از بروز حوادث جاده ای و نارضایتی های مردم جلوگیری کنند.

اسحق نیکخواه شورای روستای کشمیر جاسک در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده ، گفت: از سال ۹۲ بهسازی جاده جاسک به دست پیمانکار داده شد یک سال بعد از شروع به کار به علت عدم بودجه تعطیل شد.

شورای روستای کشمیر جاسک با اشاره به اینکه فرسودگی و غیر استاندارد بودن جاده جاسک باعث تصادفات بسیاری شده است، بیان کرد: جاده های مواصلاتی شهرستان جاسک همچنان باریک بوده و همچنین نداشتن شانه خاکی اطراف خیابان یکی دیگر از مشکلات این جاده است.

نیکخواه افزود: رانندگان خودروهای خود را در سال چندین بار جهت سرویس به تعمیرگاه‌ها می برند و فرسودگی این جاده باعث خرابی لاستیک‌ و جلوبندی ماشین در کوتاه ترین زمان می شود.

وی تصریح کرد: چاله چوله‌های این جاده هرشب توسط اداره راه با بیل دستی با یک دستگاه خاور آسفالت پر می شود اما این پر شدن جوابگوی این حجم از تردد نیست.

شورای روستای کشمیر جاسک یا بیان اینکه نبود علائم راهنمای ،تابلوی مسیرنما مشکلاتی را برای مسافران و گردشگران ایجاد کرده است ،اظهار کرد: نبود علائم راهنما و تابلوی مسیرنما افزایش تصادفات را در پی خواهد داشت.

انتظار می رود که مسئولان شهرستانی ، استانی و کشوری مربوطه نسبت به بهسازی جاسک اقدامات شایسته ای انجام دهند.

انتهای پیام/ی

ارسال نظرات