خبرهای داغ:
سید میثم موسویان از علم روانشناسی و تعلیمات دینی خود در محتوای آثارش استفاده می‌کند و با هنرمندی تمام در لایه‌های پنهان آثارش یک معرفت دینی را دنبال می‌کند حتی می‌توان آن را در انتخاب نام آثارش هم دید.
کد خبر: ۸۹۰۹۰۳۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

سیدمیثم موسویان در لایه‌های پنهان آثارش یک معرفت دینی را دنبال می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید میثم (مهرداد) موسویان جزو نویسندگان پرکار چند سا ل اخیر به شمار می‌رود که بیشتر نوشته‌هایش در ژانر انقلاب و دفاع مقدس نوشته شده و البته در ژانرهای دیگر هم دست به قلم شده و آثار ی تولید کرده است. نثر زیبا و همراه با طنز موسویان با لحنی صمیمی و پرداخت هنرمندانه به زوایای داستان هر خواننده‌ای را وا می‌دارد تا آخرین صفحات آثارش را مطالعه کند.

سید میثم موسویان از علم روانشناسی و تعلیمات دینی خود در محتوای آثارش استفاده می‌کند و با هنرمندی تمام در لایه‌های پنهان آثارش یک معرفت دینی را دنبال می‌کند حتی می‌توان آن را در انتخاب نام آثارش هم دید. این برای دومین بار است که بسیج هنرمندان استان همدان با همکاری نهاد کتابخانه‌های استان همدان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا، حوزه هنری استان همدان و بنیاد و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام به تجلیل از این نویسنده خوش آتیه همدانی می‌کند و همزمان با نقد کتاب «بنام خدا محمد بروجردی‌ام، مصاحبه نمی‌کنم» اقدام به رونمایی از آثار تازه به چاپ رسیده این هنرمند همدانی کرده است، که به میزبانی کتابخانه اعتمادیه و مدیریت نقد بهناز ضرابی‌زاده از نویسندگان به‌نام همدانی در تاریخ شنبه دوم شهریورماه 96 ساعت 17 صورت خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است که با تصمیم شورای نویسندگان بسیج همدان مهین سماواتی، بهناز ضرابی‌زاده و محسن صیفی‌کار و علیرضا اکبری و... با مسئولیت بسیج هنرمندان همدان این سازمان اقدام به برپایی سلسله نشست‌های نقد داستان کرده‌اند که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی چون معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا، حوزه هنری استان همدان، نهاد کتابخانه‌های استان همدان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این حرکت فرهنگی برگزار می‌شود و در آینده‌ای نزدیک و با شروع سال تحصیلی با نقد کتاب‌های ارزشمند تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری نوشته ضرابی‌زاده و سردار حسام و دیگر نویسندگان انقلابی استان و کشور ادامه خواهد یافت که یکی دیگر از اهداف این جلسات دعوت از علاقمندان به نویسندگی برای ثبت نام در دوره‌های نویسندگی است که توسط بسیج هنرمندان همدان با نهادهای فرهنگی ذکر شده اقدام خواهند کرد.

سید مهرداد موسویان نویسنده‌ای همدانی، که چندی است به دلیل ارادتش به جناب «میثم تمار» نام خود را به «سید میثم موسویان» تغییر داده است و در این باره می‌گوید: «امیدوارم در چاپ‌های بعدی آثارم این تغییر نام روی جلد کتاب‌ها اعمال شود اگرچه در کتاب‌هایی که از دو سال پیش به بازار آمده این تغییر اعمال شده است». سید میثم موسویان پاسدار و کارشناس ارشد روانشناسی است و در واقع با مشاوره و درمان روان‌شناختی اموراتش می‌گذرد.

کارهای چاپ شده از او «میوه های رسیده»، «اذان بی موقع»، «ما هم هستیم»، «من محمد بروجردی هستم» نشر سوره؛ «بخارهای رنگی»، «سفیدی پر کلاغ»، «شهید خودم» نشر شهرستان ادب؛ «پرده داران دوست»، «بچه ها دیرتون نشه» نشر روایت فتح؛ «ارتش کلاه پوستی ها و مجموعه داستان غواص ها» در دست چاپ است. این نویسنده در ابتدای تمام کارهای چاپ شده، کتاب خود را به حضرت آیت الله «سیدحسین یعقوبی قائنی» تقدیم کرده است و همواره در مقدمه کتاب‌ها از استاد خود دکتر «محمدرضا فریدونی» تشکر و قدردانی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات