باید نظام ارزشیِ حاکم بر شخصیت و فعالیت شهیدان رجایی و باهنر را در سطح جامعه نهادینه کرد، چرا که در تمامی جوامع، الگوسازی برای تعمیق باورهای فرهنگی با جدیت انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۰۵۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در  جشنواره شهید رجایی شهرستان طارم که در سومین روز از هفته دولت در این شهرستان برگزار شد، گفت: در مدیریت اسلامی، بر خلاف مدیریت علمی، مهم ترین رکن، عمل گرایی است و در واقع مدیریت اسلامی مبتنی بر عمل‌گرایی است.

فرامرز نیک‌سرشت با اشاره به اینکه شهید رجایی مصداق عینی و بارز مدیر موفق در مدیریت اسلامی کشور بود، افزود: شهید رجایی 28 روز صادقانه برای جلب رضای خدا به عنوان رئیس جمهور کار کرد و در تاریخ ماندگار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساده زیستی از ویژگی های مدیران در دولت اسلامی است اظهار داشت: ساده زیستی و  توجه ویژه به محرومان جامعه از مهمترین ویژگی های مدیریت اسلامی محسوب می شود که شهید رجایی نمونه بارز این نوع از مدیریت بود، به گونه ای که این رئیس جمهور شهید، همواره در بین مردم حضور داشت و با مستمندان انس و الفت زیادی داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تصریح کرد: یکی از ویژگی های مدیریت اسلامی، ارائه خدمات صادقانه و  تلاش در راستای جلب رضای خدا است که در واقع تامین رضای خداوند موجب تامین رضایت مردم می شود و عمران، آبادانی و توسعه را محقق می کند.

فرامرز نیک‌سرشت با اشاره به اینکه شهیدان، باهنر و رجایی به عنوان نماد شهادت و اسوه فداکاری در جامعه اسلامی هستند، گفت: باید نظام ارزشیِ حاکم بر شخصیت و فعالیت شهیدان رجایی و باهنر را در سطح جامعه نهادینه کرد، چرا که در تمامی جوامع، الگوسازی برای تعمیق باورهای فرهنگی با جدیت انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: مدیریت اسلامی رویکرد ابزاری برای احقاق حقوق عامه مردم بوده و نه فرصتی برای سوء استفاده از آن، که نمونه بارز و مصداق واقعی این رویکرد مدیریتی، در عملکرد شهید رجایی قابل مشاهده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: آنچه که برای خداست ماندگار خواهد بود. ماندگاری شهید رجایی در اذهان عموم مردم، به دلیل ویژگی‌های مدیریت اسلامی وی بود که این ویژگی‌ها در هر فردی دیده نشده و شهید رجایی در 28 روز مدیریت ریاست جمهوری خود، آن را به اثبات رساند و عینیت بخشید.

 

 

 

ارسال نظرات