برای ارتقا سطح کیفی زندگی سالمندان و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف،۹۴ درصد از فعالیتهای بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است.
کد خبر: ۸۹۰۹۰۵۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در آیین افتتاح این مرکز یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمندی در کشورمان، گفت: بهزیستی متولی سالمندان و تشکیل شورای سالمندان در سطح کشور است و وظیفه ساماندهی به این قشر فرزانه را دارد که همیاری و همکاری همه دستگاهها را می طلبد.

محمد محمدی قیداری به لزوم برنامه ریزی دقیق در خصوص سالمندی اشاره کرد و افزود: امید به زندگی در کشور مان به سن ۷۴ سالگی رسیده و تاسال ۱۴۲۰جمعیت سالمندی به تعداد ۲۵ میلیون خواهد رسید که برابر با تعداد افراد فعال جامعه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: برای ارتقا سطح کیفی زندگی سالمندان و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف،۹۴ درصد از فعالیتهای بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است که این موضوع این سازمان را جز سازمانهای پیشرو در امر واگذاری  فعالیتها به بخش غیر دولتی قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: زمین و ساختمان این بنیاد که اولین بنیاد فرزانگان در سطح استان زنجان است از محل مشارکت مردمی و توسط دو خیر به نامهای،مرحوم قربانعلی عزیزی و مرحومه آسیه قربانی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان وقف بهزیستی شد.

محمدی رویکرد بهزیستی راخانواده محوری بجای نگهداری سالمندان در مراکز عنوان کرد و افزود: با استفاده از نیروهای زبده و متخصص سازمان خدمات را از مراکز به سمت خانواده برده و از این طریق سالمند در کنار محبت خانواده از خدمات سازمان در خصوص سالمندان بهره می برد.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار داشت: ایجاد محیط امن و مناسب سازی شده برای حضور سالمندان در جامعه باید مورد توجه همه دستگاهها قرارگیرد.

این مسئول با اشاره به برخی فعالیتهای انجام شده در بحث سالمندان چون،افتتاح بنیاد فرزانگان، افزود: برای توانمندی سالمندان برای ۳۰ نفر مبلغ ۷۵ میلیون تومان به این مرکز اختصاص داده شده است.

عصمت نصیری رئیس بهزیستی خدابنده نیز با اشاره به اشتغال مستقیم ۷ نفر با افتتاح این موسسه گفت: در این مرکز آموزش های لازم مهارتهای زندگی پیش از ازدواج،مهرت فرزندپروری،طرح پیشگیری از تنبلی چشم و همچنین طرح محب(دلجویی از افراد آسیب دیده در بلایای طبیعی)به صورت غیر دولتی و تحت نظارت سازمان بهزیستی به عموم مردم خدمات ارائه می شود.

گفتنی است، بنیاد فرزانگان پیشکسوت رسول اکرم مورد افتتاح قرار گرفت.

همچنین همزمان با هفته دولت نخستین بنیاد فرزانگان در سطح استان زنجان در شهرستان خدابنده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظرات