مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

بقاع متبرکه جزیی از ریشه‌های مهم فرهنگی به حساب می‌آید

بقاع متبرکه یکی از بهترین اماکن برای اعتلای روحیه معنوی و طلب آرامش است و جزیی از ریشه‌های مهم فرهنگی به حساب می‌آیند.
کد خبر: ۸۹۰۹۰۶۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان۱۳۲ بقعه مربوط به مقبره امامزادگان (ع) شناسایی شده است، گفت: امامزادگان در کشور ما سفیران فرهنگی اسلام ناب محمدی (ص) و عامل پیوند و استحکام فرهنگ دینی و زندگی اسلامی به شمار می‌روند.  

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه در رشد معنوی جامعه و سوق دادن آن به پیشرفت‌های مادی و معنوی آن تاثیر بسزایی دارند، افزود: در استان زنجان۱۳۲ بقعه مربوط به مقبره امامزادگان (ع) شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این بقاع متبرکه بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگی استان از لحاظ گستردگی و تاثیرگذاری هستند، اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه در واقع امانت‌های ارزشمند و میراثی گرانبها هستند که باید از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کرد.

جنتی با اشاره به اهمیت و جایگاه زیارت ائمه و امامزادگان (ع) در دین اسلام افزود: این امر تا اندازه‎ای مورد تأکید است که در دین اسلام مفهوم امامت و هرگونه پیوند و ارتباط با اهل بیت(ع) و معصومین(ع)، چه به لحاظ سببی و چه نسبی مورد تأکید بسیاری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بقاع متبرکه به لحاظ جایگاه فرهنگی، گردشگری، مذهبی، اقتصادی و حتی سیاسی به قطب فرهنگی در شهرهای مختلف تبدیل شده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری نیز به دلیل اهمیت و جایگاه بسیار رفیع و والای بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان سرمایه‌های مادی معنوی به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تأکید کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه این موضوع مهم همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: همین امر موجب توسعه نقش آستان مقدس امامزادگان در بخش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هویت‌بخشی به جامعه و تمدن اسلامی شده است.

جنتی بقاع متبرکه را یکی از بهترین اماکن برای  اعتلای روحیه معنوی و طلب آرامش معرفی کرد و گفت: در واقع بقاع و اماکن متبرکه جزیی از ریشه‌های مهم فرهنگی به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به نقش مهم وتأثیرگذار بقاع متبرکه در مقابله با جنگ نرم دشمنان بیان کرد: از همین رو این اماکن مقدس به لحاظ ظرفیتی که دارند، بهترین عامل برای دفع هجوم فرهنگی دشمنان به شمار می‎روند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه استفاده بهتر از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی است، افزود: شناسایی بقاع متبرکه، کمک به ساخت و بازسازی و توسعه آنها و جذب گردشگر بیشتر از جمله موضوعاتی است که موجب بهره‌گیری هرچه بهتر از ظرفیت بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگی دینی و اسلامی و سبک زندگی برگرفته از زندگی ائمه معصومان (ع) خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار