شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در شهرستان ری ایجاد می شود

خبرگزاری بسیج: هفتاد و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با تصویب طرح ایجاد شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی همراه شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۱۱۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این نشست گفت: شهرری مهد قرآن است و فعالیت های گسترده و متنوعی در راستای تعالیم قرآنی انجام می شود و اگر این فعالیت ها ساماندهی شود، اثرگذار تر خواهد بود.

وی افزود: در بیشتر مراکز مذهبی و مساجد شهرستان ری، فعالیت های قرآنی خوبی انجام می شود؛ در واقع زمینه کار فراهم است و با هم افزایی فعالیت سایر ادارات، موسسات و نهاد های مردمی، بازدهی بالاتری حاصل می شود.

در ادامه «هدایت اله جمالی پور» معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در سخنانی بر ایجاد سازمانی هدفمند برای برنامه های قرآنی تأکید کرد و افزود: دستگاه ها و نهاد های مختلفی در امور قرآنی فعالیت دارند و وجود یک شورای قرآنی برای انسجام و هدفمند کردن برنامه ها ضروری است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری یادآور شد: فرهنگ قرآن باید در برنامه ها و اقدامات ما جاری و ساری شود و به عنوان یک الگوی تمام عیار، مد نظر قرار بگیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: در این شهرستان ظرفیت های بسیار خوب قرآنی نهفته است و با ایجاد و گسترش شورای قرآنی می توان گام های ارزنده تری برداشته شود و نیاز های مخاطبان و علاقه مندان را برطرف ساخت.

جمالی پور، تکریم قرآن در مراسم ها را یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان ری دانست و عنوان داشت: دستگاه های متولی فرهنگی باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنند چرا که هر مقدار فرهنگ غنی قرآنی در جامعه پررنگ شود به همان میزان آمار معظلات و آسیب های اجتماعی کم می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود، تعدد دستگاهها و نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه فرهنگ عمومی کشور را یکی از آفت های این حوزه مهم برشمرد.

وی با بیان اینکه در خصوص مسائل و موضوعات فرهنگ عمومی کشور، باید فکر اساسی در سطح بالای حاکمیت شود، افزود: تمام دستگاه های اجرایی و مسئولان کشور آسیب ها اجتماعی و فرهنگی کشور را جدی بگیرند و در این راه تمام عزم خود را جزم کنند تا مشکلات فرهنگی کشور به صورت ریشه ای و اساسی حل شود.

در ابتدای نشست، «صمد مومنی» مسئول دفتر فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به تشریح عملکرد شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی پرداخت و افزود: این شورا زیر نظر شورای تخصصی فرهنگ قرآنی کشور که تحت مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اداره می شود.

وی یادآور شد: موسسات، اتحادیه ها، مجامع، ادارات و سازمان های همسو می توانند با عضویت در این شورا، به گسترش و بستر سازی توسعه مفاهیم قرآنی، کمک شایانی کنند.

«سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این مراسم از اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی خبر داد و افزود: توسعه فرهنگ کتابخوانی با ایجاد باشگاه های کتابخوانی با ظرفیت بیش از 8هزار نفر و معرفی شهرستان ری برای نامزدی پایتخت کتاب ایران، از جمله مصوبات این شورا بود که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری پیگیری و با همکاری سایر نهادها برگزار شد.

وی برگزاری دومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی از ابتدای سال جاری در شهرستان ری را از مصوبات شورای فرهنگ عمومی ذکر کرد و افزود: این برنامه در سال گذشته مورد استقبال زیاد علاقه مندان قرار گرفت و قرار است، جام باشگاه های کتابخوانی در بخش های محروم شهرستان ری گسترش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه خطیر شورای فرهنگ عمومی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه فرهنگ شهرستان ری، افزود: این شورا با رصد مسائل و مشکلات فرهنگی و به خدمت گیری تمامی ظرفیت ها می تواند منشأ اثرهای خیر برای شهروندان محترم ری باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار