نامه نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به اعضای شورای شهر تبریز

محمدحسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو هیأت رئیسه مجلس، خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در نامه ای پیشنهادهایی برای دوره جدید مدیریت شهری ارسال کرد.
کد خبر: ۸۹۰۹۱۳۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این نامه آمده است؛

امیدوارم این دوره مسئولیت به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تبریز، دوره موفّقیّت های گسترده باشد و بتوانید با همکاری اهالی عزیز تبریز و مسئولان ذی ربط، گام های مهمی برای توسعه شهر بردارید.

شورای پنجم می تواند شورایی باشد كه در سال 96 و سال های بعد، ابتكار عمل، گسترش عمران شهری و خدمت خالصانه و همه جانبه را در صدر رویه های خود قرار دهد.

همدلی اعضای محترم و تلاش برای گسترش ارزش های اسلامی، عمران و آبادانی شهر و توسعه فعّالیّت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی توسط اعضای محترم می تواند رضایت افکار عمومی را جلب نماید. امیدواریم شورای جدید، گام های مهمی در توسعه همه جانبه شهر بردارد.

 

از فرصت استفاده کرده و همانند دوره گذشته، برخی نکات را که نتیجه سال ها ارتباط مستمر با اقشار مختلف مردم تبریز است، یادآور می شوم:

1-فرصت مهم تبریز 2018 و اعلام تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، می تواند سکوی پرش مهمی برای تبریز و فرصت های گردشگری آن باشد. در این راستا نتیجه ارزشمند جلسه مجمع نمایندگان استان با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که منجر به مصوبه هیات دولت شد، و اختصاص تا ده درصد اعتبارات متمرکز دستگاهها برای این منظور،

استفاده از این فرصت برای اجرایی کردن احکام برنامه ششم، از جمله ساماندهی 10درصد از حاشیه شهر و اصلاح 10 درصد بافتهای فرسوده در هر سال از برنامه، توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای که در دستور وزارت راه و شهرسازی است و تعیین سهم تبریز از 270 محله هدف مندرج در قانون مذکور و عملیاتی نمودن آن و همچنین عملیاتی کردن سایر مواردی که از قبل در دستور شهرداری بوده است از مصادیق غنیمت شمردن این فرصت مهم است. برخی دستگاههای اجرایی مانند میراث فرهنگی و گردشگری و بهداشت و درمان نیز می توانند در زمینه توسعه گردشگری گامهای مهمی بردارند. طراحی و اجرای مونومان ها، المان ها و نورپردازی مناسب شهر از جمله موارد مهمی است که می تواند بدون هزینه های سنگین، چهره شهر را دگرگون سازد.

2-ایجاد احساس مثبت نسبت به پاسخگو بودن شهرداری و شورا به مردم یکی از ضرورتها و اولویتها است. استحضار دارید که این موضوع به معنای پذیرفتن خواسته های غیر قانونی و منافی با مصالح و منافع عمومی نیست و می توان آن دسته از خواسته ها را نیز با ایجاد ساز و کارهای توجیهی مناسب مدیریت کرد.

3- حمایت از بخش خصوصی و ایجاد فضایی امن و راحت برای کسبه و فعالان اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی ضرورت دیگری است که مناسب است مورد توجه همه مسؤولان، بویژه اعضاء محترم شورا باشد.

4- به کار گرفتن نگاه جامع و توجه به کاربری های مورد نیاز محلات مختلف شهر و حتی نیازهایی که به صورت موردی مشکلی را در محله ای حل می کند، مانند داروخانه و شعبه بانک، ضرورت دارد و با اهتمام اعضاء محترم شورا قابل برنامه ریزی است.

5- پیشنهاد می کنم پیگیری پروژه های روحیه بخش و ایجاد کننده نشاط اجتماعی، بطور جدی در دستور کار اعضاء محترم باشد، مانند آبگیری سد شهید مدنی و تغییر مسیر آب بعد از سد به سمت مهرانه رود(میدان چائی) تبریز بدون آن كه مشكلی برای پایاب های طراحی شده برای این سد مهم پیش آید. در این رابطه، در گذشته گامهای موثری برداشته شده است و در صورت اجرایی شدن،  می تواند چهره محور اصلی و مرکزی شهر تبریز را از شرق تا غرب دگرگون سازد. تسریع در اجرای پروژه های مهمی مانند پارک بزرگ تبریز، پروژه پارک موزه دفاع مقدس، پارک طبیعت، موزه انرژی، توسعه عون بن علی، فضای سبز و جاذبه های گردشگری تبریز را متحول می کند. همچنین ایجاد دهكده آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای در تبریز نیز اتفاق مهم و ارزشمندی است و حمایتهای مورد نیاز از سوی شهرداری می تواند در نزدیک تر شدن جوانان به جایگاههای شغلی و ایجاد تحولات اجتماعی تأثیربالایی داشته باشد.

تبریز فاقد فضا و میدان بزرگ و مناسب در مناطق مرکزی شهر برای برپایی مراسم های بزرگ و تجمعات است و این امر، ارزش حضور های گسترده در مناسبتها را پایین می آورد. از چنین فضایی که در شهرهای مهم دنیا وجود دارد، برای قدم زدن مردم در اوقات فراغت و ایجاد فضاهای نمایشگاهی موسمی نیز استفاده می شود.

6 - توسعه و روانسازی حمل و نقل عمومی و چاره جویی مناسب برای ترافیک شهر از موضوعات مهم دیگری است که نیاز به توجه دارد و پیگیری شورای محترم می تواند تحولات مهمی ایجاد نماید. دفاع مناسب از پروژة قطارشهری تبریز، حمایتهای قانونی مورد نیاز و تسریع در اجراء و حل مشکلات مالی و اجرایی آن و آزادسازیهای مورد نیاز از جمله اولویتها و ضرورتهای کلانشهر تبریز است. مردم تبریز از شنیدن اخبار افتتاحهای کلانشهرهای مشابه و کندی بهره برداری از مترو تبریز، آزرده خاطر می شوند و این در حالی است که حمایتهای دولتی از قطارشهری کلانشهرها مشابه بوده است.

7- ارتقاء كیفیت خدمات شهری نیز از انتظارات مردم شریف تبریز است. هرچند در دوره مدیریت قبلی اتفاقات ارزشمندی در این زمینه رخ داد، اما کافی نبوده و افزایش کمی و کیفی خدمات نیاز به توجه بیشتری دارد.

8- مناسب است اعضاء محترم در خصوص موضوعات مهمی چون فرهنگ در ابعاد مختلف آن و ورزش، که از مقوله های مهم مدیریت شهری است، توجه و اهتمام لازم را داشته باشند.

اهتمام مناسب به علائق مردم در خصوص مظاهر دینی، هنر و ادبیات و ورزش، به جای باشگاهداری و صرف هزینه های هنگفت و کم اثر، و ایجاد درآمدهای پایدار برای تیم تراکتورسازی از جمله مسائلی است که همفکری و همکاری شورای اسلامی، نمایندگان مجلس و مسؤولان اجرایی مسلماً مؤثر خواهد بود.  

به نوبه خود، آمادگی خویش را برای هرگونه همراهی در پیگیری مسائل مربوط اعلام می دارم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار