خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی و امام جمعه تبریز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، ‌گفت: در حوزه فرهنگ تذکرات اخیر رهبری سرلوحه‌ کار دولتی‌ها باشد.
کد خبر: ۸۹۰۹۱۳۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با تبریک هفته دولت اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید به مقوله‌ اقتصاد و فرهنگ به صورت ویژه توجه شود و دولت در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان و افزایش صادرات غیرنفتی اقدامات اثرگذاری داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که دولت دوازدهم رسالت خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: مسئولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد، مدیریت صحیح اقتصادی و عمل به شعار سال به عنوان راه‌حل اصلی برای اصلاح اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام آل هاشم، همچنین تقویت ارزش های دینی و روحیه انقلابی در میان جوانان را از دیگر رسالت‌های دولت برشمرد و تاکید کرد: در حوزه فرهنگ تذکرات اخیر رهبری سرلوحه‌ کار دولتی‌ها باشد و انتظار می رود دولت با بهره‌مندی از ابتکار، خلاقیت و اندیشه جوانان انقلابی، ارزش‌های دینی را تقویت کند.

وی گفت: انتظار داریم دولت با همراهی مجلس بواند امسال در بحث صادرات غیرنفتی موفق باشد و وابستگی اقتصاد به نفت که از توطئه های شوم رژیم گذشته است را کمتر کند.

در این نشست داود بهبودی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان طی سخنانی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در راستای هدف متعالی خود که دستیابی به رشد و توسعه مستمر و پایدار است، حرکت کند از همه ظرفیت‌های جامعه باید بهره بریم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق کامل اقتصاد مقاومتی با محوریت‌های موضوعی و تخصصی آن مثل تولید و اشتغال نیازمند مردمی کردن آن است.

بهبودی بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را وسیله رشد و توسعه پایدار تعریف کنیم برای رسیدن به اجماع میان نخبگان حوزه‌های مختلف و وحدت نظر بین آحاد مختلف ضرورت دارد این مقوله جنبه مردمی پیدا کند.

وی تصریح کرد:‌ در گفتمان­ سازی فرهنگی پیرامون اقتصاد مقاومتی باید گفت کار فرهنگی، بلندمدت یا دست کم میان­ مدت است و ثمره آن در فرایند استمرار و تداوم شکل می‌گیرد. بنابراین با توجه به این واقعیت باید گفتمان­ سازی فرهنگی پیرامون اقتصاد مقاومتی، امری جاری و ساری باشد و محدود به همین سال نباشد و دستور کار دائمی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

  قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز طی سخنانی با اشاره به طرحهای ارائه شده از سوی نهادهای عضو شورای فرهنگی عمومی، گفت: اولویت های شورای فرهنگ عمومی استان با توجه به دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی کشور اخذ و نظرات اعضای شورا تجمیع و تدوین شده و تصویب می شود.

علی پیروزمنش همچنین پیشنهادات دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی را همچون تولید آثار هنری تبیین کننده گفتمان اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی هنرمندان و ورزشکاران در ترویج پیام شعار سال را جهت تصویب در شورای فرهنگ عمومی ارائه داد.

وی همچنین به ارائه‌ گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص مصوبات جلسات پیشین این شورا پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها