خبرهای داغ:
مدیرآموزش و پرورش اردستان گفت: اوقات فراغت هدیه ای است در دستان والدین که می توانند آن را خوب طراحی کرده و از آن استفاده خوب را ببرند و می توان گفت اوقات فراغت هم هدایت و هم تربیت برای رشد دانش آموزان است.
کد خبر: ۸۹۰۹۱۶۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان عیسی شفیعی در مراسم جشن اختتامیه اوقات فراغت دانش آموزان در محل کانون شهید مفتح اظهار کرد: یکی از شروط پذیرش اعمال ما در دنیا حب حضرت علی علیه السلام است که همه به برکت ایام پیش رو بتوانیم  رهرو و پیرو راستین ائمه باشیم.

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: توجه لازم به اوقات فراغت  از مسائل مهم و ارزشی در تربیت جوانان و نوجوانان در جامعه به ویژه دانش آموزان است.

وی افزود: فرهنگ سازی و پر کردن اوقات فراغت بسیار مورد توجه کارشناسان علوم تربیتی و علوم اجتماعی در سطح جهان قرار گرفته است.

شفیعی تاکید کرد: یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی و فساد اجتماعی در جهان  فرهنگ سازی و پر کردن اوقات فراغت برای قشر نوجوان و جوانان هر جامعه است.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه  ما بتوانیم اوقات فراغت را بصورت  بهینه و شایسته برنامه ریزی کنیم، تصریح کرد: اوقات فراغت باید هدفمند باشد تا دانش آموزان در یک  فضای آرام و با اختیار استعداد درونی خود را شکوفا کند.

وی همچنین یکی از محاسن بسیار زیبای اوقات فراغت را اختیاری بودن آن دانست که جوانان می توانند با مشورت اولیا نسبت به انتخاب کلاسها و فعالیت در آن اقدام کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه اوقات فراغت با میل و اراده، عشق و علاقه صورت می گیردافزود: می توان از فرصت کم استفاده بهینه را برد و اولین امتیاز استفاده مطلوب از اوقات فراغت جلوگیری ازهرز رفتن نیرو و هدر رفتن خلاقیت ها است.

مدیرآموزش و پرورش اردستان تعداد دانش آموزان اردستان را حدود پنج هزار نفر اعلام کرد و افزود: اگر در صد روز کاری تابستان بخواهیم روزی هشت ساعت دانش آموزان را در کلاسهای اوقات فراغت استفاده کنیم  حدود چهار میلیون ساعت وقت می شود که می توان به همت مسئولان و والدین برای آنها کارهای بزرگی را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: اوقات فراغت را بعضی ها آسودگی و استراحت تلقی می کنند که  آموزش و پرورش آن را ادامه کار و تلاش نه ماهه سال تحصیلی می داند که از آن برای سال تحصیلی جدید استفاده کافی را خواهد برد.

شفیعی اهمیت اوقات فراغت را همچون شمشیر دولبی فرض کرد که می توان هم برای اصلاح جوان و هم برای ضایع کردن آن قدم برداشت.

مدیرآموزش و پرورش اردستان گفت: اوقات فراغت هدیه ای است در دستان والدین که می توانند آن را خوب طراحی کرده و از آن استفاده خوب را ببرند و می توان گفت اوقات فراغت هم هدایت و هم تربیت برای رشد دانش آموزان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها